سوداگران با الکل‌های دست‌ساز به جان معتادان افتاده‌اند

مدیرکل سابق درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اخیرا افراد سودجو با مخلوط کردن الکل متانول در مشروبات الکلی دست‌ساز که مصرف آن بسیار خطرناک و کشنده است، به جان مردم افتاده‌اند.
کد خبر: ۵۵۵۰۲۲

سعید صفاتیان در گفت‌‌وگو با فارس افزود: متاسفانه در پنج ، شش ماه اخیر به دلیل بالا رفتن نرخ دلار، قیمت محصولات خارجی از جمله مشروبات الکلی وارداتی بسیار بالار رفته و دو‌برابر شده است.

وی توضیح داد: این افزایش قیمت باعث شده تا مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی به سمت مصرف الکل‌های دست‌ساز بروند و این در حالی است که مشروبات الکلی دست ساز دارای مقادیری متانول هستند و این ماده مضر باعث ضایعات مغزی و نابینایی می‌شود.

صفاتیان تاکید کرد: چیزی که در الکل باعث مرگ و میر می‌شود ماده متانول است و این موضوع فرقی نمی‌کند که در الکلی با برند خارجی باشد یا الکل تقلبی.

مدیرکل سابق درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: مصرف الکل‌های دست‌ساز که دارای اتانول است حتی در مقدار 30‌سی‌سی کشنده است و مصرف 10 سی‌سی آن نیز نابینایی دائم ایجاد می‌کند.

صفاتیان با بیان این‌که آماری از میزان مصرف الکل‌های دست‌ساز در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: خوشبختانه کمیته مبارزه با مصرف الکل و مشروبات الکلی در وزارت کشور راه‌اندازی شده تا در مرحله نخست این شرایط را بررسی کند.

به گفته وی، این کمیته قرار است مواردی مانند تعداد مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی، این‌که الگوی مصرف خارجی است یا داخلی، میزان مصرف در افراد مجرد و متأهل، میزان تحصیلات مصرف‌کنندگان و میزان مصرف سرانه را در کشور بررسی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها