غضنفری در اجلاس سراسری مدیران:

ارز کالا را از صادرات غیرنفتی تامین می کنیم

مهدی غضنفری در اجلاس سراسری مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:ارز کالا را از صادرات غیرنفتی تامین و از تنگه تحریم ها عبور می کنیم .
کد خبر: ۵۵۳۸۴۶
ارز کالا را از صادرات غیرنفتی تامین می کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شاتا؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت دراین اجلاس از سال 91 به عنوان سالی اثر گذار در حوزه اقتصاد نام برد و با اشاره به نامگذاری سال جاری با نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: خانواده صنعت، معدن و تجارت آماده است تا وظیفه دینی و شرعی خود را به خوبی ادامه دهد .

غضنفری با قدردانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل نامگذاری سال 90 با نام  تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: این سال به درستی و هوشمندانه نامگذاری شد و ایشان امسال نیز فرمودند که باید اهداف سال تولید ملی تدوام داشته باشد، این موضوع فرصت بی نظیری برای ماست که توجه همه مسئولان را به حوزه تولید معطوف کنیم .

وی ادامه داد: درسال گذشته مرکز مختصات اقتصاد کشور از ارز 1200 تومانی به 2500 نقل مکان کرد، بتدریج کالاها و مناسبات تحرک جدیدی پیدا کرد ، طبیعی است که این نرخ ارز شوک های خاص و نوسانات خاص قیمتی خود را برجای گذارد.

غضنفری ادامه داد: تیم اقتصادی دولت با مدیریت رییس جمهوری ، هماهنگی و همراهی خوبی را به منصه ظهور رساند، بانک مرکزی  وزارتخانه های اقتصاد ، جهاد کشاورزی و دادگستری و همچنین سازمان صداوسیما ، در آن شرایط تعامل و همکاری خود را افزایش دادند .

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنان خود درباره سیاست های تجارت خارجی در سال گذشته عنوان کرد: تصمیمات تجارت خارجی کشور در سال 91 به نفع اقتصادی تمام شد که درپی مقاومتی شدن بود.

وی در باره برخی مسائل قبل از ادغام در حوزه تجارت خارجی اظهار کرد: هرگاه که در نظر داشتیم برای ورود به موضوع سازمان جهانی تجارت و یا موافقتنامه های تعرفه های ترجیحی ، تعرفه را کاهش دهیم چالش های بسیاری در تیم اقتصادی دولت به وجودمی آمد .

غضنفری گفت : این درحالی است که سال گذشته و پس از ادغام تعرفه واردات تا 50 درصد کاهش یافت و دراین خصوص هیچ گاه شاهد چنین وفاقی میان دستگاه ها نبوده ایم .

وی افزود: البته همزمان با کاهش تعرفه ها ، قیمت ارز برای محاسبه تعرفه و عوارض دو برابر شده،  ارز مبادله ای برای محاسبه در نظرگرفته شد اما از سویی جمهوری اسلامی ایران که تا پیش از این به عنوان کشوری با تعرفه بالا شناخته و سرزنش می شد ، درحال حاضر تعرفه های خود را کاهش داده است .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد : در چنین شزایطی همزمان لوکوموتیو اقتصاد ایران بر روی ریل خود رو به جلو حرکت می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها