معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت اعلام کرد:

رشد صادرات غیرنفتی درسال 91 با وجود تحریم ها

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت اعلام کرد: مجموع تجارت خارجی کشور با وجود تحریم های همه جانبه در سال گذشته به رقم 95 میلیارد دلار رسید و صادرات 79 میلیون تنی نسبت به سال ماقبل رشد یک درصدی داشت.
کد خبر: ۵۵۳۸۳۶
رشد صادرات غیرنفتی درسال 91 با وجود تحریم ها

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن وتجارت، حمید صافدل در جمع مدیران وزارت صنعت، معدن وتجارت افزود : ارزش صادرات کشور در پایان 1391 به رقم 41.5 میلیارد دلار رسید و از سوی دیگر میزان واردات نیز برابر با 53.5 میلیارد دلار بود.

رییس کل سازمان توسعه تجارت با تشریح مهمترین رویکرد های این سازمان در سال جاری اظهارداشت: جلوگیری از خام فروشی، تلاش برای فروش محصولات با ارزش افزوده بالاتر و کسب سهم بیشتری از صادرات صنایع دانش بنیان و تنوع بازارهای هدف صادراتی از مهمترین اهداف است.

صافدل در این نشست تنظیم برنامه متناسب سازی سیاست تجاری بر اساس سند ارزی و استفاده از ظرفیت های تهاتر در کشورهای منطقه علاوه بر راهکارهای معمول تجاری را مورد تاکید قرار داد.

وی استفاده از ظرفیت ها در موافقتنامه های چند جانبه به خصوص کشورهای عضو اکو و «دی هشت» را یادآور شد و توجه به بازارهای هدف روسیه، هند و ترکیه در بین کشورهای منطقه را به عنوان دیگر رویکردهای سال جدید برشمرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مهمترین نگاه و رویکرد این وزارتخانه هم پیوندی در حوزه های مختلف تولید و تجارت و تلاش هایی بود که جهت تامین مواد اولیه بخش تولید، حمایت از نیازمندی های مصرف کننده و تلاش برای توسعه صادرات با همین نگاه شکل گرفت.

وی افزود: سال گذشته برای تحقق اهداف حوزه بین الملل در هیات ها و نشست های مختلف در خدمت حوزه صنعتی و معدنی و بازرگانی بودیم و از این رو حضور در 60 نمایشگاه داخلی، 50 نمایشگاه خارجی و تلاش موثر برای اعزام 24 هیات تجاری و پذیرش 26 هیات از کشورهای دیگر از جمله اقدامات ما در سال گذشته به شمار می رود.

به گفته صافدل، تلاش برای برگزاری کمیسیون های مشترک و کمیته های بازرگانی و تجاری کشورها، تشکیل میزهای تخصصی تحویل کالا (کاری که از دو سال قبل آغاز شد) و حضوردر استانها برای برگزاری میزهای کشوری بازارهای هدف از دیگر اقدامات سازمان توسعه تجارت در سال 91 بود.

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت خاطرنشان کرد: در حوزه راهبری حوزه بازار داخلی و بازرگانی خارجی هم جلساتی برگزار شد و در این ارتباط ضرورت ایجاد نظام جدید سیاستهای تجاری به طور جدی مطرح شد.

وی اقدامات صورت گرفته برای مدیریت واردات را خاطرنشان کرد و افزود: نظام گروه بندی کالا در سال گذشته شکل گرفت و به منظور تامین ماده اولیه مورد نیاز تولید و جلوگیری از ورود کالاهای لوکس از تیرماه 1391 کالاها در 10 گروه کالایی اولویت بندی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها