مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص امکان دستیابی به تفاهم در خصوص موضوع هسته ای ایران در نشست آتی آلماتی ابراز امیدواری کرد.
کد خبر: ۵۵۰۸۶۱
امیدواری اشتون به مذاکراتی آتی با ایران

به گزارش مهر به نقل از روسیاالیوم، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره دستیابی به تفاهم با ایران در خصوص موضوع هسته ای ابراز امیدواری کرد.
 
اشتون اعلام کرد رایزنی های کارشناسان شش کشور(گروه 1+5) با ایران را که روز 18 مارس در  استانبول انجام شد، نمی توان مذاکرات سیاسی قلمداد کرد و در آنجا در خصوص توضیحات فنی در خصوص پیشنهادهای مطرح شده، سخن گفته شد.

وی که در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایان نشست غیررسمی وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در دوبلین در روز شنبه سخن می گفت، اظهار داشت : بار دیگر در آلمانی دیدار می کنیم( گروه 1+5 و ایران) و گمان می کنم که می توانیم پیشنهادهای خود را به طور مفصل برای تهران توضیح دهیم.

اشتون افزود : امیدوارم که ایران پاسخ مثبتی ارائه کند.

روسیاالیوم گزارش داد اشتون از پاسخگویی به اظهارات مقامات ایرانی خودداری و اعلام کرد تجربه اش تاکید می کند که دستیابی به تصمیمات دیپلماتیک با ایران باید در خلال دیدار با ایرانی ها در چارچوب فعالیت مشترک در خصوص برنامه هسته ای ایران صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها