محمدرضا خاتمی: به اجماع رسیده‌ایم!

در حالی که اصلاح طلبان همچنان در پی یک کاندیدای واحد برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری هستند و هنوز در این زمینه به اجماع نرسیده‌اند ،محمد رضا خاتمی اعتقاد دارد که اصلاح طلبان به اجماع رسیده‌اند.
کد خبر: ۵۵۰۰۶۳
محمدرضا خاتمی: به اجماع رسیده‌ایم!

رضا خاتمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصلاح‌طلبان به اجماع می‌رسند، تنها به بیان ابن نکته بسنده کرد که "به اجماع رسیده‌ایم".

به گزارش تسنیم، محمدرضا خاتمی در حاشیه مراسم ختم آیت الله موسوی لاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مورد وضعیت کاندیداتوری برادرش، محمدخاتمی، گفت: نمی‌دانم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اصلاح‌طلبان به اجماع می‌رسند، اظهار داشت: به اجماع رسیده‌ایم.

خاتمی در پاسخ به این سوال که شخصی که بر روی وی به اجماع رسیده‌اید کیست؟‌ فقط به گفتن "خداحافظ" اکتفا کرد.

آموزش شبه‌نظامیان سوریه توسط امریکا

به گزارش پرس تی وی، یک فرمانده شبه‌نظامی که اسمش عنوان نشده است، اظهار داشت: حدود ۳۰۰ نفر از شبه‌نظامیان که در یک اردوگاه در اردن توسط افسران امریکایی آموزش‌های پیشرفته نظامی دیده‌اند، روز پنج‌شنبه از طریق مرز وارد سوریه شدند.مقامات آمریکا تاکنون از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده‌اند.

واشنگتن همچنین متعهد شده است که 60میلیون دلار به مخالفان دولت سوریه موسوم به ائتلاف ملی سوریه کمک می‌کند.

این افزرایش کمک‌های امریکا به مخالفان در حالی صورت می‌گیرد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا پیشنهاد مشترک انگلیس و فرانسه برای لغو تحریم‌های تسلیحاتی علیه سوریه، مخالفت کردند.

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به شدت در تلاش هستند که این تحریم‌ها برداشته شود تا آن‌ها بتوانند از نظر نظامی راحت‌تر شبه‌نظامیان را مسلح کنند.

کشورهای اروپایی از جمله آلمان، اتریش و سوئد، می‌گویند که سوریه در حال حاضر پر از اسلحه است و به بیشتر از این نیاز ندارد و ارسال اسلحه به داخل کشور، تنها منجر به تشدید درگیری در این کشور می‌شود.

در همین حال، سازمان ملل می‌گوید که رفع تحریم تسلیحاتی سوریه نتیجه معکوس خواهد داشت و نمی‌تواند راهکار مناسبی برای پایان دادن به درگیری‌های فعلی در این کشور عربی باشد.

تخریب آخرین آثار تاریخی در مسجد الحرام

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کارگران با دستگاههای حفاری و تخریب اتوماتیک، تخریب بخش هایی تاریخی از شرق مسجد الحرام را آغاز کرده اند.

اکنون تنها بخش باقیمانده از این مسجد مقدس ستون های آن است که بیش از چند سده از عمر آنها می گذرد و دیواره خارجی مسجد را تشکیل می دهند که بر سطح پوشیده از سنگفرش مطاف اشراف دارند.

تصاویری که اخیرا در رسانه ها منتشر شده نگرانی کارشناسان آثار تاریخی را به همراه داشته است. این تصاویر همزمان با سفر ولیعهد انگلیس به عربستان منتشر شده است.

روزنامه ایندیپدنت با انتشار گزارشی از روند تخریب آخرین آثار تاریخی در مکه، مدعی شد که سفر چارلز ولیعهد انگلیس که به دفاع از حفظ آثار میراث معماری شهرت دارد، در همین رابطه صورت گرفته است.

بسیاری از ستون های دوره عباسی و عثمانی در مسجد الحرام با نام اصحاب پیامبر (ص) نامگذاری و آیات قرآن و احادیث بر روی آنها حک شده است.

یکی از ستون هایی که گفته می شود به طور کامل منهدم شده است، بیانگر تاریخ معراج پیامبر اسلام (ص) است.

مسئولان سعودی مدعی هستند تخریب ستون ها و رواق های مذکور در چارچوب طرح توسعه مسجد الحرام، با هدف گنجایش شمار بیشتری از حجاج انجام می گیرد. گفته می شود هزینه طرح توسعه مذکور میلیاردها دلار برآورد شده است.

بنیاد امور خلیج فارس که مرکز آن در آمریکا قرار دارد، اعلام کرده که در عربستان 95 درصد بناهایی که عمر آنها به صدها سال پیش باز می گردد، طی دو دهه گذشته تخریب شده است. این در حالی است که مقامات سعودی مدعی هستند این تغییرات بخشی از پروژه نوسازی شهر و به نفع حجاج است.

مقامات سعودی علاوه بر مکه، برای «توسعه» مدینه منوره  به‌ویژه مسجد پیامبر اعظم (ص) و آرامگاه مطهر ایشان نیز برنامه دارند.

افزایش قیمت سفره های ایرانی به روایت بانک مرکزی

به گزارش مشرق، آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد قیمت مواد خوراکی پرمصرف طی هفت سال گذشته به طور میانگین چهار برابر شده است.

بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی مواد خوراکی در سطح تهران، قیمت تمامی مواد خوراکی پرمصرف خانوارها در دوره هفت ساله دولت احمدی‌نژاد به شدت افزایش یافته است.

آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد 30 ماده خوراکی پرمصرف خانوارها از ابتدای دولت احمدی‌نژاد تا مهرماه امسال (که آخرین آمار منتشره است) به طور میانگین 309 درصد گران شده‌اند.

به عنوان مثال، در بازه زمانی مرداد 1384 تا مهر 1391، اقلامی چون تخم‌مرغ، برنج و گوشت حدود 400 درصد گران شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها