بازگشت بودجه سه‌دوازدهم از شورای نگهبان به مجلس

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بررسی مصوبه سه‌دوازدهم بودجه سال 92 در این شورا گــفت: بـــا توجه به ایرادی که به این مصوبه وارد بــود، آن را برای اصــــلاح به مجلس عودت دادیم.
کد خبر: ۵۴۹۵۹۳

عباسعلی کدخدایی این موضوع را در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد. پیش از این سخنگوی شورای نگهبان گفته بود که با اعتبارات در نظر گرفته شده در این مصوبه، شورای نگهبان نمی‌تواند وظایف نظارتی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را انجام دهد.

به گفته کدخدایی، با توجه به این‌که طبق اصل 119 قانون اساسی، انتخاب رئیس جمهور جدید باید حداقل یک‌ماه پیش از پایان دوره ریاست جمهوری قبلی انجام شده باشد و عمده کارهای مربوط به انتخابات در سه ماه نخست سال 1392 باید انجام و هزینه‌های آن پرداخت شود، بنابراین باید هزینه‌های انتخابات در سه ماه اول در ردیف مربوط منظور شود و الا مغایر قانون اساسی است.

غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ایراد شورای نگهبان در لایحه بودجه سه دوازدهم، شنبه در کمیسیون برنامه​، بودجه و محاسبات بررسی می‌شود و نمایندگان مجلس نیز یکشنبه آینده در صحن علنی مجلس به رفع این ایراد می‌پردازند.

وی ایراد شــــورای نگـــهبان در این لایحه را مربوط به بودجه نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری عنوان​کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها