رییس پلیس راهور تهران خبر داد

توقیف خودروهای متخلف در نوروز تا 15 فروردین

فرمانده ناجا خبر داد:

کاهش 50 درصدی زورگیری

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از کاهش 50 درصدی زورگیری در کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۴۹۳۷۹
کاهش 50 درصدی زورگیری

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسماعیل احمدی مقدم در صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان کهکیلویه و بویر احمد در جمع خبرنگاران، با اشاره به آغاز سال نو و سفرهای نوروزی، گفت: استان کهکیلویه و بویر احمد مقصد و مسیر بسیاری از گردشگران نوروزی است و انبوه جمعیت به این استان سفر می کنند.

وی با اشاره به عملکرد سال 91 در استان کهکیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: ارزیابی عملکرد این استان نسبت به برنامه چهارم توسعه بسیار رضایت بخش بوده و هم اکنون که در برنامه پنجم قرار داریم شاهد ارتقاء زیر ساخت ها و امنیت اجتماعی در آن هستیم.

فرمانده ناجا به طرح های نوروزی پلیس نیر اشاره کرد و اذعان داشت: این طرح ها از فردا آغاز می شوند و این استان آمادگی لازم برای اجرای آن را دارد.

وی با اشاره به اینکه تعطیلات نوروز در سال 92 طولانی تر از  سال های گذشته است، تصریح کرد: طرح نوروزی نیروی انتظامی امسال سه هفته به طول می انجامد و تا پایان روز شانزدهم و صبح هفدهم فروردین ماه نیز ادامه دارد.

این مقام ارشد انتظامی به شیفت بندی کارکنان نیروی انتظامی نیز اشاره کرد و افزود: پرسنل نیروی انتظامی اعم از واحدهای عملیاتی، اداری و پشتیبانی به سه شیفت تقسیم می شوند.

سردار احمدی مقدم تصریح کرد: در طرح نوروزی یک شیفت در استراحت و دو شیفت در خدمت هستند و هماهنگی های لازم با دستگاه های امدادی، خدماتی و اورژانسی برای اجرای هر چه بهتر این طرح انجام شده است.

وی به نقش استانداران و شهرداران در میزبانی مسافران نوروزی نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر هماهنگی های کامل با استانداران و شهرداران شهرهای مسافر پذیر انجام شده است؛ پلیس با توجه به تجارب طرح های نوروزی سال های گذشته، نقاط قوت خود را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کرده است تا بتواند ماموریت های خود را با کیفیت بهتر انجام دهد.

فرمانده ناجا به فعالیت های همیاران پلیس در کشور اشاره و تصریح کرد: این امر بستگی به وجود ظرفیت ها در استان ها دارد البته در حال حاضر دانش آموزان در قالب همیار نوجوان و... ساماندهی شده اند و هماهنگی های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

وی به برقراری امنیت شهرها در ایام نوروز نیز اشاره کرد و عنوان داشت: ناجا در حوزه امنیتی، راهور و امنیت محلات به خصوص در استان هایی که مهمان پذیری آنها بیشتر است، طرح های انتظامی خود را اجرا می کند.

این مقام ارشد انتظامی حفاظت از منازل هموطنان در ایام نوروز را نیز ضروری دانست و اظهار داشت: پلیس در این خصوص نیز طرح های دیگری دارد و در راستای امنیت منازل با همراهی مردم، تمهیدات لازم اجرا می شود.

«رعایت قانون و احترام به دیگران» شعار پلیس در سال 92

سردار احمدی مقدم به شعار نیروی انتظامی در سال 92 مبنی بر «رعایت قانون و احترام به دیگران» نیز اشاره کرد و افزود: این امر همچون دو روی یک سکه هست که اگر مردم آن را رعایت کنند در نهایت نوروزی خوب و شاد خواهیم داشت.

فرمانده ناجا به زورگیری های اخیر تهران اشاره کرد و افزود: آمارها نشان می دهد که  این جرم در کشور 50 درصد کاهش داشته و این نشان از سرعت عمل پلیس در کشف و افزایش مجازات و قاطعیت دستگاه قضایی دارد که موجب بازدارندگی این جرم شده است.

این مقام ارشد انتظامی به آشکار شدن تلاش های دشمنان در ایجاد دسیسه علیه انتخابات سال آینده اشاره کرد و اذعان داشت: تمامی نقشه های دشمنان با کمک نظام و دستگاه های امنیتی خنثی می شوند.

وی افزود: در حال حاضر آگاهی رسانه ها و اعتماد مردم به آنها، در بالاترین سطح قرار دارد و نظر سنجی ها نیز گویای این مسئله است. مسئولان، علما، رسانه های داخلی و نخبگان امروز در اوج قدرت هستند.

سردار احمدی مقدم آغاز زودهنگام تلاش های دشمن در راستای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات سال آینده را دلیلی بر افول قدرت استعمارگران دانست و اظهارداشت: تصور دشمنان این بود که در صورت به راه انداختن جنگ های روانی و رسانه ای، زودتر به نتیجه دلخواه خود که همانا حضور سرد مردم در انتخابات است، می رسند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را نشان از اقتدار و آرامش کشور دانست و اذعان داشت: امسال اغتشاشات و تجمعات 38 درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: در زمان انتخابات مشکلی نخواهیم داشت اما باید مسئولان نیز در این دوره حساس باهم هماهنگی بیشتری داشته باشند.

سردار احمدی مقدم در خصوص ارزیابی عملکرد پلیس 110، اذعان داشت: امسال این پلیس با تمرکز در مراکز استان ها توانست رکورد حضور در صحنه را بهبود بخشد و همچنین عدم حضور در صحنه از سوی این واحد به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: براساس ارزیابی های صورت گرفته، پلیس 110 در استان کهکیلویه و بویر احمد در کمتر از دو دقیقه و حداکثر سه دقیقه سر صحنه حاضر می شود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: 80 درصد مردم از عملکرد واحدهای پلیس 110 ابراز رضایت کرده اند که این خود نشان از عملکرد مناسب این واحد دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها