دبیر ستاد حقوق بشر ایران در دیدارِ هیات پارلمان اروپا:

غرب، نظام دموکراتیک مبتنی بر عقلانیت اسلامی را نادیده می‌گیرد

مهدی دواتگری در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

گزارش احمد شهید قابل قبول نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران از سازمان ملل متحد وشورای حقوق بشراین سازمان انتظار دارد که در اظهار نظر و ارائه مستندات قانونی وحقوقی دقت لازم را داشته باشد تا بتواند اعتماد عمومی جهانیان را جلب کند.
کد خبر: ۵۴۹۰۹۲
گزارش احمد شهید قابل قبول نیست

مهدی دواتگری نماینده مراغه امروز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به گزارش احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران و واکنش مقامات کشورمان به اتهامات وارد شده افزود:جای تأسف است که آقای احمد شهید با وجود این که نام مسلمان دارد، مباحثی از جمله بحث همجنسگرایی را به عنوان یکی از موارد نقض حقوق بشر علیه ایران نام برده‌ است.

وی با زیر سوال بردن گزارش احمد شهید و بی پایه واساس دانستن آن گفت:مبنای دریافت گزارش‌ها،  سازمان های غیر دولتی و گروهک ضد انقلاب منافقین نام برده شده که نمی تواند مستند قانونی قابل استنادی باشد.

نماینده مراغه افزود: ارائه گزارشی که مستندات آن توسط کسانی تهیه شده که وجود خارجی ندارند، در مجامع بین المللی قابل پذیرش نیست.

وی با اشاره به تحریم 9 مقام ایرانی از سوی اتحادیه اروپا به بهانه آنچه «نقض جدی حقوق بشر» خوانده می شود گفت:این کار خلاف معاهدات بین المللی است و هنوز نامی از کسانی که در لیست تحریم قرار گرفته‌اند داده نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها