دبیر ستاد حقوق بشر ایران در دیدارِ هیات پارلمان اروپا:

غرب، نظام دموکراتیک مبتنی بر عقلانیت اسلامی را نادیده می‌گیرد

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه:

تعیین گزارشگر ویژه برای ایران اقدام غیرموجهی بود

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با انتقاد از تعیین گزارشگر ویژه برای ایران گفت: گزارش احمد شهید همان حرف های آمریکا و گروه‌های معاند در 35 سال گذشته است که تنها یک مهر گزارشگر سازمان ملل را نیز با خود دارد.
کد خبر: ۵۴۸۱۹۵
تعیین گزارشگر ویژه برای ایران اقدام غیرموجهی بود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، محمدجواد اردشیر لاریجانی پیش از ترک تهران به مقصد ژنو در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت جمهوری اسلامی ایران در موضع حقوق بشر اظهار داشت: باید بحث تعالیم اسلامی در تمام اسناد بین المللی حقوق بشر مورد توجه قرار گیرد چرا که اسلام در این زمینه حرف‌های بسیاری دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: متأسفانه در 70 سال گذشته اسناد سازمان ملل به طور یکجانبه و بر اساس تفکر سکولاریسم غربی نوشته شده است که آمریکا و کشورهای غربی هم با توجه به نواقص موجود در مکانیزم‌های سازمان ملل، از حقوق بشر به عنوان ابزاری جهت تحمیل بر کشورهایی که با آنها خصومت دارند سوءاستفاده می‌کنند.
وی افزود: همانطور که غربی‌ها حق دارند آنگونه که دوست دارند زندگی کنند، ما مسلمانان نیز حق داریم تا بر اساس آنچه که دوست داریم زندگی کنیم.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره در زمینه حقوق بشر مورد تهاجم کشورهایی بوده است که متاسفانه بدترین کارنامه را در این خصوص داشته‌اند.
لاریجانی با اشاره به گزارش احمد شهید و اتهاماتی که وی به ایران وارد کرده است بیان داشت: تعیین گزارشگر ویژه برای کشورمان اقدام ناموجهی بود که متأسفانه ایران را به عنوان بزرگترین دموکراسی خاورمیانه مورد هجمه قرار داد.

وی تصریح کرد: این شخص از ابتدای انتخابش همچون هنرپیشه ها از یک برنامه تلویزیونی به یک برنامه تلویزیونی دیگری می‌رفت و ادعاهای نادرستی  مطرح می‌کرد.

وی افزود: تمام مطالب و حرف های وی مجموع ادعاهایی است که در طول 35 سال گذشته گروه‌های معاند علیه ما جمع‌آوری کرده‌اند که البته همه این حرف ها را در فضای مجازی نیز می توان پیدا کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: به نظر ما این گزارش با پول آمریکا و عملگی گروهک‌های تروریستی تهیه شده است و این برای سازمان ملل بسیار زشت است که گزارشگر ویژه‌اش با تروریست‌ها دم خور باشد.

وی با اشاره به اینکه احمد شهید گروهک‌های تروریست را به عنوان گروه‌های مدافع حقوق بشر مطرح می‌کند گفت: کسانی که در سیستان و بلوچستان و در شیراز و دیگر نقاط کشور مردم بی‌گناه را به خاک و خون کشیدند چگونه مدافع حقوق بشر هستند؟

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه خاطرنشان کرد: گزارش احمد شهید یک فضاحت بزرگ برای نمادهای بین‌المللی حقوق بشر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها