کره شمالی آرایش جنگی گرفت

آماده باش برای حمله موشکی به آمریکا

کره شمالی امروز (یکشنبه) درست یک روز پیش از برگزاری رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی این دو کشور را به یک جنگ اتمی تمام عیار تهدید کرد.
کد خبر: ۵۴۸۵۵۰
تهدید جنگ اتمی تمام عیار

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، روزنامه «رودونگ سینمون» چاپ کره شمالی نوشت: گروه‌های نظامی خط مقدم ما، ارتش، نیروهای هوایی و دریایی، یگان‌های ضد هوایی و یگان‌های موشک‌های استراتژیک که وارد این مرحله از جنگ تمام عیار شده‌اند، منتظر دستور نهایی ما برای حمله هستند. سلاح‌های اتمی کشور نیز برای جنگ آماده شده‌اند.

این روزنامه که متعلق به حزب حاکم «کارگر» کره شمالی است افزود: اگر جنگی درگیرد رژیم‌های دست‌نشانده در آمریکا و کره جنوبی به یک چشم بر هم زدن نابود می‌شوند.

در ادامه این نوشتار آمده است: از آنجایی که کره شمالی مانور مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی را به عنوان هدف قرار دادن پیونگ یانگ تلقی می کند، این دو کشور را تهدید کرده که در صورت برگزاری این مانور مشترک دست به یک جنگ اتمی تمام عیار با آنها می‌زند.

ایران برنده مذاکرات قزاقستان

فارین پالیسی با اشاره به مذاکرات اخیر ایران و 1 + 5 در قزاقستان، اشاره کرده است که پیشنهاد کاهش تحریم‌ها برای ایران یک برگ برنده ای بود که از آن به خوبی برای بازپروری ارزش موقتی ریال استفاده کرده است.

به گزارش تابناک،این مطلب در ادامه و با اشاره ضمنی به هدف تحریم‌ها علیه ایران گفته است: "کاهش تحریم‌ها" البته و در واقع یک قدم اعتماد ساز است، اما نه در مسیری که پیشنهاد دهندگان آن قصد دارند قدم بردارند. پیشنهاد قزاقستان به شکل ساده به مقامات ایرانی این امکان را می‌دهد که روح رقابت و امید را برای بهبود شرایط اقتصادی هدایت کنند.

فارین پالیسی این امر را به مثابه یک اشتباه استراتژیک در رفتار غرب توصیف کرده است و نوشته: 5 + 1 در مذاکرات قزاقستان با پیشنهاد "کاهش تحریم‌ها" دقیقاً در همین مسیر گام برداشت. در حالی که مذاکرات در قزاقستان به صورت دیپلماتیک انجام شد، اما دولت ایران از این مذاکرات و این پیشنهاد به عنوان شاهدی برای رفع قریب‌الوقوع تحریم‌ها استفاده کرد.

شرایط  ورود هاشمی مهیّاست

حسین مرعشی معتقد است که شرایط برای ورود آیت‌الله هاشمی 78 ساله به عرصه انتخابات و کاندیدا شدن وی برای دولت یازدهم مهیّاست.

این عضو حزب کارگزاران در گفت وگو با روزنامه اصلاح‌طلب بهار اظهار داشت: آقای هاشمی برای حضور در انتخابات هیچ آمادگی و علاقه‌ای ندارند، ولی از نظر کارشناسی شرایطی در کشور پیش آمده است که اگر این امر مورد توجه افکار عمومی و جناح‌های سیاسی باشد و نظام هم این را بپسندد، آقای هاشمی ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند در یک دوره چهارساله بهبودی سریعی در اوضاع ایجاد کند.

وی افزود:آقای هاشمی دوستان بسیاری هم در جریان اصولگرا و هم در جریان اصلاح‌طلب و هم در جریان میانه کشور دارد. هر اتفاقی ممکن است بیفتد؛ یعنی هم ممکن است بین آقای هاشمی و جناح اصلاح‌طلب ائتلاف شود و هم ممکن است با جناح اصولگرا توافق شود و هم ممکن است یک شخصیت مستقلی بیاید که مورد حمایت آقای هاشمی باشد.

آرایش انتخاباتی جامعتین

بر اساس فرمول جامعتین ، نهایتاً سه نفر کاندیداهای جریان اصولگرایی خواهند بود. بعد از آن ، دو حالت پیش خواهد آمد: یا اصلاح طلبان ، با کاندیدا یا کاندیداهای قوی به میدان خواهند آمد ، یا انتخابات بدون حضور اصلاح طلبان برگزار می شود.

به گزارش عصرایران، در حالت اول ، برای جلوگیری از تشتت آرای اصولگرایان ، باز هم بین سه نفر نهایی ، یک نفر انتخاب خواهد شد تا به رقابت با کاندیدای اصلاح طلب بپردازد. اما اگر اصلاح طلبان نیایند ، این سه نفر ، به رقابت با هم و کاندیدای دولت می پردازند.

تعدد کاندیداهای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ، مسأله ای است که ذهن اصولگرایان را به خود مشغول کرده است. هم از این روست که بزرگان اصولگرا، در صدد تمهید فرمول هایی هستند تا بتوانند اردوگاه خود را به بهترین وجه ممکن مدیریت کنند و برنده انتخابات باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها