توصیه کریستین ساینس مانیتور به غربی ها؛

از فرصت مذاکره با ایران استفاده کنید

تحلیلگر روزنامه کریستین ساینس مانیتور ضمن اذعان به مثبت بودن روند مذاکرات هسته ای آلماتی میان نمایندگان هسته ای جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان قدرتهای جهانی عضو گروه 1+5 اشاره می کند که قدرتهای غربی نبایستی از موضع برتری طلبانه با کشورمان صحبت کند و در این باره می افزاید "برای نخستین بار در چند سال اخیر، بارقه ای از امید در جریان مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 حاصل شده است.
کد خبر: ۵۴۷۹۰۰
از فرصت مذاکره با ایران استفاده کنید

«یوسف بات» متخصص فیزیک هسته ای در مقاله ای تحت عنوان "قدرتهای جهانی بایستی پیش از آنکه دیر شود با ایران به توافق دست یابند" با اذعان به موفقیت مذاکرات هسته ای اخیر آلماتی به قدرتهای غربی توصیه می کند که از فرصت پیش آمده مذاکرات با ایران استفاده کنند و از موضع سلطه جویانه با کشورمان صحبت نکنند.

وی در ادامه با هشدار به مقامات غربی خاطر نشان می سازد: کشورهای عضو گروه 1+5 نبایستی فرصت مذاکره با ایران را از دست دهند. اگر غرب واقعا نگران برنامه هسته ای ایران است بایستی پیشنهادات خوبی به آن کشور ارائه دهد و تحریم ها را کاهش دهد.

به نفع هیچکس کنار نمی روم

وزیر اطلاعات دولت سازندگی با تاکید بر اینکه حتما نامزد انتخابات خواهد شد در خصوص چینش داوطلبین اصلاح طلبان در انتخابات گفت: اصلاح طلبان می خواهند عارف را برای دانشگاهیان، کمالی را برای کارگران، شریعتمداری را برای بازرگانان و جهانگیری را برای کارخانه داران و صنعتگران بیاورند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام علی فلاحیان عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حتما در انتخابات حضور پیدا می کنم و به نفع کسی کنار نخواهم رفت گفت: بنده چون وزیر اطلاعات بودم بیشترین آشنایی را با نیروهای کارآمد دارم و دولت من بر اساس کارشناسی و با مدیریت کارآمد وارد عرصه انتخابات خواهد شد چرا که از بهترین افراد استفاده خواهم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات شرکت خواهد کرد، گفت: خیر؛ آقای هاشمی در انتخابات شرکت نخواهد کرد.

پروژه ایران هراسی نتانیاهو

اوضاع نابسامان سیاسی نخست وزیر رژیم صهیونیستی باعث شده وی از حربه ایران هراسی برای پوشاندن ضعف هایش استفاده کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بنیامین نتانیاهواکنون درشرایط خوبی قرار ندارد؛دیدارآینده باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از منطقه خاورمیانه و پیامدهای احتمالی این دیدار مانند مطرح شدن موضوع جدول زمانی برای عقب نشینی از کرانه غربی،مسئله شهرک سازی،موضوع فعال ساختن روند صلح و مشکلات مربوط به قانع کردن سران احزاب صهیونیست برای تشکیل کابینه ائتلافی به علاوه مشکلات اقتصادی شهروندان یهودی ازجمله عواملی به شمار می رود که شرایط را برای نتانیاهو سخت کرده است.

بسیاری از اسرائیلی ها روی دیدار اوباما از منطقه خاورمیانه حساب می کنند و امیدوارند که این دیدار به منازعه اسرائیل با فلسطینی و دیگر مشکلات داخلی و خارجی این رژیم خاتمه دهد . بطورکلی نتانیاهو در تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی به مبالغه کردن درباره پرونده های بین المللی ازجمله پرونده ایران متوسل می شود.

وعده «یارانه سبز» به کشاورزان

دبیر تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: در شرایط فعلی ریاست معنی ندارد؛ من نه برای ریاست بلکه برای جهاد بزرگ به صحنه آمده‌ام.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی در جمع خبرنگاران استان لرستان وعده دادکه «یارانه سبز» به محصولات کشاورزی پرداخت خواهد شد.

وی با انتقاد از مدیریت اقتصادی کشور و بیان این‌که «خودزنی‌های سیاسی در وضعیت اقتصادی کشور تاثیرگذار بوده است» گفت: مدیریت اقتصادی کشور نیازمند تقویت است و سیستم بروکراسی ادارات از جمله گمرکات باید ساماندهی شود. منازعات سیاسی باید برچیده شود، اگر من رییس‌جمهور شوم یک میز گفت‌وگو در این خصوص راه‌اندازی خواهم کرد و آرامش را به کشور بر خواهیم گرداند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها