برای رفع مشکلات صادرات نفتی برگزار می‌شود

نشست سه جانبه مجلس، وزارت نفت و بخش خصوصی

عضو کمیسیون انرژی مجلس در مصاحبه ای تلفنی با رادیو اندیشه ها از نشست سه جانبه مجلس، وزارت نفت و بخش خصوصی برای رفع مشکلات موجود بر سر راه صادرات نفت خبر داد.
کد خبر: ۵۴۸۴۸۱
نشست سه جانبه مجلس، وزارت نفت و بخش خصوصی

به گزارش جام جم آنلاین جلیل جعفری گفت: در این راستا هم به دولت و هم به بخش خصوصی حق می دهیم؛ اخیراً مشکلاتی پیش آمده که در حوزه پرداخت ها از سوی دولت متوجه بخش خصوصی شده است.

وی افزود: این باعث نمی شود بخش غیردولتی را به دلیل مشکلات موجود از صحنه صادرات نفت کنار بگذاریم؛ باید آموزش های لازم به بخش خصوصی ارائه شود و انرژی دولت در زمینه صادرات نفت آزاد گردد.

جعفری تصریح کرد: بخش خصوصی بازوی قدرتمندی برای دولت است تا این مشکلات را مرتفع کند؛ این بخش با حمایت وزارت نفت آغاز بکار کرده و باید تقویت شود.

وی افزود: معتقدم در کمیسیون انرژی باید تلاش کنیم و از ظرفیت های مجلس بهره ببریم و طرحی را برای حل مشکلات در مجلس وضع کنیم تا این بخش به فعالیت خود ادامه دهد.

جعفری تصریح کرد: اهمیت بخش خصوصی برای ما و دولت مشخص است و این مشکلات با کمک کمیسیون انرژی باید حل و فصل شود.

وی با اشاره به لزوم تجمیع شرکت های خصوصی به منظور رفع این موانع گفت: در این رابطه در کمیسیون بحث شد و از وزیر نفت درخواست داشتیم تا در گفت و گویی سه جانبه میان مجلس، وزارت نفت و بخش خصوصی در هفته آینده به بررسی این مشکلات بپردازیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی دیگر مهمانی بود که در گفت و گو با برنامه "بدون خط خوردگی" به بیان دیدگاه های خود پرداخت.

حسن خسروجردی با اشاره به برخی مشکلات بخش خصوصی در زمینه صادرت نفت، گفت: درخواست کردیم 200 هزار بشکه نفت در روز به صورت آزمایشی در اختیارمان قرار گیرد ولی نتیجه نگرفته‌ایم؛ متأسفانه حمایت ها نهایی نمی شود؛ انتقاد ما بر سر دولت نیست اما هستند عواملی که چنین مسائلی را پیش می آورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها