برای رفع مشکلات صادرات نفتی برگزار می‌شود

نشست سه جانبه مجلس، وزارت نفت و بخش خصوصی

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی ایران از رشد 150 درصدی سرمایه گذاری در 3 دهه گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر نفت را در قبال دریافت کالا به برخی کشورها بفروشیم.
کد خبر: ۵۴۷۰۴۱
نفت را در قبال دریافت کالا به برخی کشورها می‌فروشیم

بهروز علیشیری امروز در همایش ملی رسانه، مردم و اقتصاد مقاومتی در وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: تحلیل روند تحریمها نشان می دهد که تحریم ارتباط مستقیم با مسائل هسته ای ندارد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران با اشاره به تفاوت جدی شرایط جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی، اظهارداشت: در جنگ تحمیلی پیشروی‌ها به مردم اعلام می شد اما در شرایط اقتصاد تحریمی بخشی از اقدامات قابل ذکر نیست.

وی افزود: زنجیره تکمیلی تحریمها از سال 2005 تاکنون متناسب با ضد اقدامات ما علیه تحریمهای غرب است و آخرین آن، که به ما تحمیل کرده اند، نفت را در قبال دریافت کالا به برخی کشورها بفروشیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: با وجود همه فشارها برای انجام هرگونه نقل و انتقال مالی بین المللی، شاخصهای مالی اقتصادی کشورمان قابل قبول است. به عنوان مثال، شاخص بورس ما یکی از شاخص های مطرح در اقتصاد های دنیاست.

وی گفت: در شرایط تحریم اقتصادی انجام اقدامات اصلاحات اقتصادی مانند هدفمند کردن یارانه ها نیازمند شجاعت رفتاری است که در اقتصاد ایران صورت گرفت.

علیشیری با اشاره به نرخ رشد سرمایه گذاری در کشورمان، گفت: در سه دهه گذشته نرخ رشد سرمایه گذاری 150 درصد بوده است.

علیشیری از تسویه بدهی بخش خصوصی به خارج از کشور خبر داد و اظهارداشت: در مبادلات تحریمی متوجه کشورهای تحریم کننده است.

وی گفت: تحریمهای اقتصادی دستاوردهای بزرگی از جمله تاسیس صندوق توسعه ملی، بهبود فضای کسب و کار و اجرای سیاستهای کلی اصل 44 و خصوصی سازی با محوریت بخش خصوصی داشته است.

علیشیری افزود: اقتصاد تحریمی به ما کمک کرده و به ما تلنگر زده که ما از نقاهت هلندی خارج شویم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها