وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در کشورهای دیگر بورس انرژی در قالب بورس نفت است ولی به رغم اینکه ایران بیشترین ذخایر نفت و گاز را دارد، متاسفانه در مورد بورس نفت نتوانستیم اقدامی انجام دهیم.
کد خبر: ۵۴۸۱۵۰
تاسف وزیر اقتصاد از تاخیر در راه‌اندازی بورس نفت

"سید شمس الدین حسینی" در مراسم افتتاح بورس انرژی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اطلاعاتی که در بورس انرژی وجود دارد اطلاعات به روزی است گفت: این مسئله باعث می‌شود جایگاه ایران در بین کشورهای منطقه بهبود پیدا کند و اگر بورس انرژی منجر به شکل گیری بازار فراملی شود در جایگاه ایران نقش مهمی خواهد داشت.

وی افزود: در کشورهای دیگر بورس انرژی در قالب بورس نفت است ولی به رغم اینکه ایران در کل دنیا بیشترین ذخایر نفت و گاز را در اختیار دارد ولی متاسفانه در مورد بورس نفت نتوانستیم اقدامی انجام دهیم. اما این مسئله تنها مربوط به ایران نمی‌شود و کشورهای تولید کننده نفت در این مورد دچار نقص هستند.

وزیر اقتصاد در مورد انتشار اوراق سلف نفتی و عدم انتشار آن در سال جاری اظهار داشت: برای عرضه اوراق سلف نفتی اقدامات لازم انجام شده و در همه قوانین و برنامه‌ها این مسئله دیده شده است اما نیاز به هماهنگی لازم بین نهادهای ذیربط است . به طور مثال این که بینند آیا این اوراق از طریق بانک عرضه شود یا با پشتوانه بانک باشد.

وی در پایان در مورد وضعیت بانکداری الکترونیکی کشور با توجه به ایام شب عید گفت: از نظر بانکداری الکترونیکی ایران یک کشور پیشتاز در دنیا است و همانطور که می‌دانید بسیاری از کشورها با مشارکت بانک مرکزی ایران بانکداری الکترونیکی خود را راه اندازی کردند و همه چیز در ایام عید آماده است.(تسنیم)

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها