گاهی فصول طبیعت هم به طور طبیعی قاطی می‌کنند. حالا علتش چیست، خدا عالم است. ما سرمان توی کار خودمان است.
کد خبر: ۵۴۸۴۳۵
بهار کاذب

منظورمان این است که مثلا هنوز فصل زمستان تمام‌نشده و روسیاهی‌اش به زغال نمانده، که علائم فصل بهار از راه می‌رسد. هوا بهاری می‌شود و درختان بیچاره بی‌خبر از همه‌جا، گول بهار کاذب را می‌خورند و به هواش شکوفه می‌کنند. عین همین اتفاقی که همین روزهای آخر سال افتاده است.

خبر هواشناسی: در حالی که کمتر از دو هفته به پایان سال و آغاز فصل بهار باقی‌مانده، بارش برف و کولاک در برخی استان‌های کشور همه را غافلگیر و مدارس را تعطیل کرد.

بسته پیشنهادی: هر چیزی واقعا در جای خودش خوب است. ما هم موافق نیستیم که زمستان زودتر از پایان سال تمام شود؛ یا که بهار زودتر از موعد خودش سروکله‌اش پیدا شود.

مگر نفرمودند: «جهان چون خط و خال و چشم و ابروست‌/ ‌که هر چیزش به جای خویش نیکوست»؟.... فلذا به ما حق بدهید اگر که در این راستا هم رهنمود بدهیم:

1 ـ توجیه درختان: مگر نه که دانشمندان معتقدند درختان موسیقی را می‌فهمند؟ خب، با استفاده از موسیقی و سوار کردن کلامی آهنگین روی آن، درختان را توجیه کنیم که گول بهار زودرس را نخورند و تحقیق نکرده، زودی شکوفه ندهند. یک درخت خوب باید سنگین باشد، در غیر‌این صورت خواهند گفت که کرم از خود درخت بوده است. مگر برخی عوام مردم، بعضا، همین الانش این مطلب را نمی‌گویند؟

2 ـ تعویق عید: گاهی کار آسمان اعتبار ندارد. همچنان که مثلا شایع شده است: «آسمان کشتی ارباب هنر می‌شکند»، و ما نمی‌دانیم چه مرضی دارد که این کار را می‌کند؛ فلذا ممکن است تنظیم هوایش هم گهگاهی در حد چند روزی پس و پیش گردد و کم اعتبار شود و زمستانش به درازا انجامد. در‌این‌حال شاید دولت بتواند عید نوروز را چند روزی به تعویق اندازد. مگر ساعت را نینداخت؟ حالا چند ساعت دیگر هم روش!

3 ـ تغییر نام بهاره: همزمان با نزدیک شدن به فصل بهار، هرساله یک‌سری فروشگاه‌های فروش پوشاک و البسه راه می‌افتد که نام «فروشگاه‌های فروش بهاره» بر خود دارد. خب وقتی که هنوز زمستان تمام نشده باشد و برف باشد، یک مقداری این اسم خنده‌دار می‌شود. لذا بد نیست در این‌گونه مواقع، نام این فروشگاه‌ها چندمنظوره شود و مثلا بشود: «فروشگاه‌های زمستانه ـ بهارانه». این‌جوری دست بازتر است.

رضا رفیع
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها