این موزه از فناوری و نرم‌افزارهای روز جهان بهره‌می‌برد

تاسیس موزه امام خمینی(ره) در برج میلاد

مدیر عامل برج میلاد از برگزاری ویژه برنامه های نوروزی در این مجموعه از 25 اسفند تا 16 فروردین خبر داد و گفت: با در نظر گرفتن گرانیهای اخیر و کاهش سفرهای خارجی تورهای تهرانگردی در دو بخش تورهای تهران گردی بافت تاریخی و تهران گردی موزه‌ای برگزار می شود و ما در این خصوص آمادگی پذیرش 250 نفر را روزانه داریم.
کد خبر: ۵۴۸۱۹۳
برگزاری جشنواره نوروزی برج میلاد

فرزاد هوشیار پارسیان امروز شنبه در نشست خبری جشنواره نوروزی برج میلاد با بیان مطلب فوق، افزود: برج میلاد روزانه بیش از دو هزار نفر بازدید کننده دارد و به عنوان قطب گردشگری تهران میزبان مهمانان خارجی است. امیدواریم در ایام نوروز شاهد بازدید بیش از 1600 نفر باشیم.

وی اظهارداشت: بیش از 100 غرفه با برنامه های مختلف فرهنگی در برج میلاد طراحی و اجرا می شود و در حوزه تورهای تهران گردی در بافت تاریخی شهروندان را به منطقه 12 برده و از بیش از 30 نقطه تاریخی بازدید خواهند کرد و در این مسیر از سه برج طغرل به صورت رایگان، برج آزادی با تخفیف و ویژه و برج میلاد نیز بازدید می کنند و در بخش بازدید موزه ای از باغ موزه دفاع مقدس، قصر و سایر باغ موزه های دیگر تهران بازدید می کنند که در این مورد 100 دستگاه خودرو و اتوبوس های ویژه برای بازدید کننده های برج میلاد در ایام نوروز پیش بینی شده است.

هوشیار پارسیان به برگزاری 100 غرفه در برج میلاد در زوم ایران گردی به چادرهای عشایر ، سفره های هفت سین اقوام ایرانی، آیین های اقوام ایرانی، غذاها و تنقلات اقوام و عشایر ایرانی اشاره کرد و افزود: در بخش دوم سوغات استان ها بیش از 30 غرفه طراحی شده ، همچنین در حوزه صنایع دستی 20 غرفه مد نظر قرار گرفته است.

به گفته مدیرعامل برج میلاد تهران، برنامه نوروز ملل با حضور بیش از 10 کشور با آیین های نوروزی و حوزه فرش های ایرانی از 10 استان با بافت های عشایری در برج میلاد برگزار می شود.

وی افزود: در حوزه زیست محیطی برج میلاد شاهد حضور حیوانات ایرانی اعم از شتر مرغ، شتر دو کوهان، حیوانات وحشی و اهلی، پرندگان مختلف و طوطی هایی که از سراسر جهان در باغ طوطی قرار دارند خواهیم بود.

برپایی ایستگاه های ورزشی در برج میلاد

مدیر عامل برج میلاد تصریح کرد: همچنین فضاهایی برای ایستگاه های ورزشی مانند فوتبال دستی، تنیس روی میز، اسکواش، ورزش های رزمی، دوچرخه سواری، اسکیت و... دیده شده که بخش عمده ای از آن ها به صورت رایگان عرضه می شود.

هوشیار پارسیان افزود: در حوزه کودک و نوجوان، قلعه توپی، بازی های بومی و محلی ایرانی که بخشی به دوران قاجار و بخشی به دوران معاصر مربوط است برگزار می شود. در بخش تفریحات و سرگرمی بیش از 40 غرفه راه اندازی می شود. همچون سایت اسبدوانی، ورزش های هوایی، بازی های رایانه های ، ایستگاه ماشین های قدیمی و بازی های بومی و محلی برای بزرگسالان.

وی با اشاره به برگزاری سفره هفت سین کشور در باغ هنرهای ایرانی و برگزاری برنامه های هنری مانند پرده خوانی، نمایش نامه خوانی از 25 اسفند ماه تا 16 فروردین در برج میلاد ، اظهارداشت: بخش عمده برنامه های ما به صورت رایگان برگزار می شود و تلاش ما این است که برج میلاد به عنوان یادمان ملی ایرانیان بتواند با اجرا این برنامه ها پذیرای گسترده هموطنانمان در بازدید از این برج باشد و اقشار مختلف مردم را جذب کند.

مدیر عامل برج میلاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بیش از 4 فیلم در ایام نوروز در برج میلاد اکران خواهد شد گفت: شهروندان می توانند از موزه سکه، گالری هنری، گنبد آسمان، قسمت رستوران گردان برج و vip به اضافه ایستگاه های دوچرخه سواری و سینمای شش بعدی که هفته آینده افتتاح می شود و باشگاه پینت بال و فضاهای تفرجگاهی اطراف برج میلاد بازدید به عمل آورند.

آزادسازی ماهی های قرمز در روز 13 فروردین در برج میلاد

هوشیار پارسیان در خصوص برنامه روز 13 فروردین اظهارداشت: در این روز آزاد سازی ماهی قرمز را در حوضچه های ویژه را خواهیم داشت چرا که ماهی قرمز 20 تا 40 سال عمر می کند و از آن جایی که برج میلاد اولین برجی است که برنامه راهبردی داشته و قرار است 400 سال عمر کند این ماهی ها در حوضچه های برج میلاد نگهداری خواهند شد.

افتتاح باشگاه هواداران برج میلاد

وی از افتتاح باشگاه هواداری برج میلاد که این هفته صورت گرفته است خبر داد و افزود: بیش از 20 هزار نفر عضو این باشگاه شده اند و 40 باشگاه تخصصی ذیل این باشگاه ایجاد می شود که دارای 3 گرید طلایی ، نقره ای و برنز بوده و به دو شیوه حقیقی و حقوقی افراد می توانند نسبت به خرید کارت عضویت باشگاه اقام کنند.امیدواریم با ایجاد این باشگاه بتوانیم برای 100هزار جوان ایرانی کارآفرینی کنیم.

مدیر عامل برج میلاد با خاطرنشان کردن اینکه در سال 91 میزبان بیش از 1700 نفر بوده ایم و بازدید بیش از 20 درصد مهمانان خارجی، افزود: امیدواریم در سال 92 این آمار به بیش از یک میلیون نفر برسد.

هوشیارپارسیان همچنین از برنامه طراحی شده برای لحظه سال تحویل در برج میلاد خبر داد و افزود: این برنامه در بالاترین نقطه برج برای کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و همچنین برای معلولان جسمی و حرکتی بی سرپرست و بد سرپرست با حضور مدیران شهری خواهد شد.

وی در بخش پرسش و پاسخ این نشست خبری در مورد اجرای فاز دوم برج میلاد اظهارداشت: اجرای فاز دوم آغاز شده و خاکبرداری در مرحله انتهایی قرار دارد و امیدواریم طبق زمانبدی های مشخص شده ظرف شش ماه احداث هتل ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی به اتمام برسد.

هوشیار پارسیان همچنین از تبلیغات بازدید از برج میلاد در شهرستان ها خبر داد و افزود: از 20 بهمن تبلیغات آغاز شده و بیش از هشت هزار نفر در تورهای تهران گردی و بازید از برج میلاد شرکت کردند.

برج میلاد مکانی برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری نیست

وی در پاسخ به این سوال که آیا در برج میلاد برنامه ای برای ایجاد فضای تبلیغاتی برای نامزدهای شورای شهر و ریاست جمهوری سال آینده خواهید داشت، اظهارداشت: برج میلاد یک سازه ملی است و خواهش می کنم با این سازه رفتار سیاسی نکنید و این جا قرار نیست تریبونی برای نامزدهای انتخاباتی باشد.

مدیر عامل برج میلاد یادآور شد: شهروندان و میهمانان می توانند با شماره تماس8585 به صورت شبانه روزی از برنامه های برج میلاد مطلع شوند و برای میهمانان خارجی بیش از 40 راهنما و لیدر مسلط به شش زبان دنیا در نظر گرفته ایم.

وی تاکید کرد: در بازدید از برج میلاد هزینه ورودی نداریم و تنها هزینه پارکینگ گرفته می شود و برای بازدید برج قیمت بلیت ها از 9 هزار تومان تا 25 هزار تومان در نظر گرفته شده که تخفیف های ویژه ای برای خانواده، شهدا،جانبازان و دانشجویان در نظر گرفته ایم. همچنین عروس و دامادها می توانند در روز عروسی شان به برج میلاد آمده و عکس یادگاری بیاندازند.

هوشیار پارسیان در ادامه به افتتاح شربت خانه ایرانی به نام شربت خانه بیدمشک اشاره کرد و افزود: دستور نوشیدنی ها این مجموعه از کتب قدیمی دوران صفویه و سلجوقیه گرفته شده و می تواند جایگزین خوبی برای کافی شاپ ها باشد.

بازدید رایگان ایتام و نیازمندان از برج میلاد

وی از بازدید رایگان برج میلاد برای ایتام و نیازمندان خبر داد و گفت: در بخش بازدید موزه ای بازدید از یاغ موزه دفاع مقدس و موزه قصر با تخفیف 50 درصدی برگزار می شود و به طور کلی دو سال است که افزایش قیمت بلیت نداشته ایم و اگر بخواهیم افزایشی داشته باشیم باید مصوبه شورای شهر را دریافت کنیم.

مدیر عامل برج میلاد در مورد برنامه های برج میلاد در ایام فاطمیه اظهارداشت: در این ایام، سه برنامه در گنبد آسمان برگزار می شود و شب شهادت حضرت فاطمه (ص) برج میلاد به صورت نمادین یک ساعت خاموش می شود. آیین سوگواری اقوام ایرانی نیز در دو شب برگزار می شود. همچنین غرفه مشاوران مذهبی خانواده و ایستگاه قرآن بخوانید ، عیدی بگیرد برای کودکان و نوجوانان برگزار می شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها