آینده سیاسی احمدی‌نژاد

احمدی‌نژاد به فکر اجرای طرح پوتین-مدودوف است، احمدی‌نژاد در تلاش است تا مشایی یا یکی دیگر از نزدیکانش را جانشین خود در پاستور کند و... همه این‌ها ذهنیت‌هایی است که از‌‌ همان شروع دور دوم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد جای ثابت و البته پررنگی در ادبیات سیاسی داشته است.
کد خبر: ۵۴۷۱۵۰
آینده سیاسی احمدی‌نژاد

به گزارش پایگاه اینترنتی عصر ایران، مطرح شدن چنین مسایلی در سال‌های پایانی دولت‌ها امری طبیعی است و در نگاه اول نمی‌توان طرح چنین موضوعی را اتفاقی نادر و یا تعجب برانگیر تلقی کنیم، به هر حال باید این واقعیت را قبول کرد که «ماندگاری در دولت» به خودی خود در ذهن صاحبان قدرت شکل می‌گیرد و دقیقا به همین دلیل مشخص است که «آینده سیاسی احمدی‌نژاد» به یکی از سؤال‌هایی بدل شده که همه دنبال پیدا کردن پاسخی برای آن هستند.

در هفت سال اخیر هر‌گاه که اسمی از احمدی‌نژاد آمده است، رد پایی هم از اسفندیار رحیم مشایی مشاهده شده است. رییس دولت دهم در روزهایی که «مشایی»‌اش را مورد آماج حملات می‌دید، با شور و حرارت خاصی از او تعریف می‌کرد تا اصولگرایان بدانند که رییسی که دولتش عنوان اصولگرایی را یدک می‌کشد، حاضر است تا به خاطر مشایی با همه اصولگرا‌ها جدل کند.

به همین دلیل ذهنیتی پررنگ در فضای سیاسی و حتی لایه‌های عادی جامعه به وجود آمده که «احمدی‌نژاد‌‌ همان مشایی است و مشایی‌‌ همان احمدی‌نژاد».

روابط باکو- تل‌آویو برای مقابله با ایران

 گزارش‌های منتشره در سال گذشته حکایت از انعقاد قراردادی تسلیحاتی به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون دلار میان اسرائیل و جمهوری آذربایجان داشت و منابع خبری اسرائیلی نیز اعلام کرد که این قرارداد شامل هواپیماهای بدون سرنشین و سیستم‌های مربوط به کنترل ماهواره‌ها است.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الاخبار چاپ بیروت در گزارشی در مورد روابط باکو – تل‌آویو و تاثیرات ایران بر این روابط نوشت: این قرارداد یکی از بزرگترین قراردادهای نظامی اسرائیل محسوب می‌شود و "دانی یاتوم" رئیس سابق موساد نیز عقد این قرارداد را تأیید و اعلام کرد که فروش سلاح به کشورهای متحدِ اسرائیل به ما در مقابله با ایران کمک می‌کند.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص در مورد روابط تل‌آویو – باکو نوشت: نفت جمهوری آذربایجان از طریق لوله BTC (باکو – تفلیس – جیهان) به گرجستان، سپس سواحل ترکیه و از آنجا به اسرائیل منتقل می‌شود و ترکیه از طریق انتقال نفت آذربایجان به اسرائیل درآمد هنگفتی را به دست می آورد .

مانیفست انتخاباتی آل‌اسحاق

چهار راهبرد آل اسحاق برای دولت آینده ولایتمداری، پیشرفت و عدالت، تدبیر برای معیشت مردم و تعامل به جای تعارض عنوان شد.

به گزارش فارس، یحیی آل‌اسحاق نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری در جمع اعضای این حزب به بیان سخنانی پرداخت که می‌توان از آن به عنوان فهرست دیدگاه‌های انتخاباتی وی یاد کرد.

وی گفت:شاه‌بیت سخنان من تعامل به‌جای تعارض و دیگری اولویت حوزه اقتصاد، معیشت مردم، تولید، اشتغال و نکته سوم تبعیت و ولایت‌مداری، وحدت فرماندهی و حرکت در چهارچوب فرمایش‌های رهبری، هم در حوزه‌های داخل و هم در حوزه‌های خارج است و رسیدن به اهداف از این طریق کاملاً ممکن هست. نکته چهارم سعه‌صدر داشتن و گستردگی این خیمه برای همه کسانی است که در چهارچوب ولایت و مبانی انقلاب و منافع مردم حرکت می‌کنند و این پتانسیل کاملاً وجود دارد.

آمریکا: حمله اتمی به ایران را خنثی کردیم

در اسناد سری نظامی وزارت دفاع آمریکا که اخیراً منتشر شده، آمده است:صدام حسین در حمله به کویت قصد رسیدن به منابع مالی این کشور بود تا آنرا برای رسیدن به سلاح اتمی بکار گیرد.

به گزارش انتخاب ؛ در این اسناد آمده است: صدام حسین قصد آنرا داشت تا منابع دارائی کویت را در جهت رسیدن به سلاحهای اتمی و شیمیائی و بیولوژیک و بهبود و گسترش موشکهای بالستیک بکارگیرد.

در این اسناد توضیح داده می شود: پیروزی های همپیمان در جریان آزادسازی کویت در سال 1991، آمریکا را در رسیدن به موقعیتی مقتدر رهبری و نفوذ در سطح جهان بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی رساند.

همچنین در این اسناد می آید: ایالت متحده آمریکا نقشه ی صدام حسین در جنگی اتمی علیه عربستان یا ایران یا اسرائیل و سایر مخالفانش را خنثی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
م. استوان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
۰
۰
درود بر آقای احمدی نژاد رییس جمهور آزاده و آزاد مرد ایران.
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
۰
۰
آینده سیاسی احمدی‌نژاد : درست است چند وقت پیش كه خبرنگار صدا و سیما ازش سوال كرد اواخر دولت دهم است ایشان گفتند اینطور نیست آقای احمدی نزاد پوتین ایران است اما نه به آن زیركی و سیاستمداری

نیازمندی ها