طرح ترور اسد چگونه لو رفت

خبرگزاری لبنانی آسیا، امتیاز انتشار برخی از بخش‌های فیلم مستند «جنگ‌های سرویس‌های اطلاعاتی در سوریه» را بدست آورده است که حاوی اعترافات مستند با صدا و تصویر درخصوص کسانی است که از طرف ترکیه و فرانسه برای ترور بشار اسد و دیگر شخصیت های رده بالای حکومتی مأموریت داشته‌اند.
کد خبر: ۵۴۵۸۶۵
طرح ترور اسد چگونه لو رفت

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس این گزارش، دستگاه‌های امنیتی سوریه چندی پیش تلاش ترکیه و فرانسه برای ترور بشار اسد رئیس جمهور و ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه را خنثی کردند.

شرکت کنندگان ترک در این توطئه خود را به عنوان «فعالان کرد» یک حزب هم‌سو با دولت سوریه جا زدند تا به شرکت نظافتی تامین کننده خدمات تاسیسات دولتی از جمله مقر نخست وزیری و وزارت خارجه و کاخ ریاست جمهوری الروضه نفوذ کنند.این عملیات کاملاً برای دستگاه‌های سوریه واضح و روشن بود و آنها این عملیات را تا دستگیری توطئه‌گران دنبال کردند.

رای بالای هاشمی از منظر زیباکلام

 صادق زیباکلام، تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب و مرد همیشگی میدان دفاع از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگویی که در آرمان روابط عمومی به چاپ رسیده است از رای بالای آقای هاشمی! می گوید و اینگونه اظهار می کند که رقبا و مخالفین هاشمی از ورود او به میدان انتخابات ترس و واهمه دارند.

زیباکلام که در چند ماهه اخیر برای آیت الله 78 ساله تعاریف زیادی را منتشر کرده است از اقبال عمومی مردم به هاشمی اینگونه می گوید که «اگر در وضعیت فعلی به انتخابات برسیم یعنی وارد 24 خرداد 92 شویم و تغییر و تحول غیرمترقبه‌ای پیش نیاید و اصلاح‌طلبان روی آقای هاشمی توافق کنند و پشت وی قرار گیرند، ایشان رای سنگینی خواهند آورد.»

این استاد علوم سیاسی گفت: در اینکه هاشمی رفسنجانی به راحتی اصولگرایان را شکست خواهند داد هیچ تردیدی ندارم. آقای هاشمی ذوب در انقلاب و نظام هستند. اگر ببینند ولایتی یا یک رئیس‌جمهور اصولگرای دیگر دارد سیاست‌های هشت سال گذشته را تعدیل و تغییر می‌دهد با همه توان پشت او قرار می‌‌گیرند و از وی حمایت می‌کنند.

ارزیابی دیدار اصلاح طلبان با مقام معظم رهبری

مجمع روحانیون اقدام به تشکیل جلسه ای با هدف ارزیابی دیدار دو تن از اعضای این مجمع با مقام معظم رهبری نموده است.حاضران در این جلسه بالاتفاق از این دیدار و مباحث مطرح شده در آن ابراز رضایت کرده و خواستار آن شدند درخواست دیدار دیگری با معظم له داده شود تا درباره انتخابات ریاست جمهوری مطالبی با ایشان مطرح شود.

به گزارش مشرق، سید محمد خاتمی در جلسه مجمع روحانیون گفته است: دستاوردهای دیدار اصلاح طلبان با مقام معظم رهبری فراتر از انتظار بوده است. ما باید از دو سال قبل ارتباط خود را با ایشان برقرار می کردیم اما متاسفانه برخی افراطیون مانع این کار شدند که الان همان افراد پشیمان هستند و خود را کنار کشیده اند.

همچنین عبدالله نوری گفته است ما به هر قیمت ممکن باید در انتخابات شرکت کنیم. اگر نیاییم نابود می شویم. ما در طول سال های گذشته در برخورد با نظام و رهبری اشتباه کردیم. ما دچار افراط شدیم و الان حتی با عذرخواهی باید برگردیم.

ضمانت بازدارندگی به ایران

 روزنامه کامر سانت چاپ مسکو به نقل از ژنرال جیمز کارترایت ، معاون اسبق رئیس کمیته رؤسای ستادهای ارتش آمریکا نوشت: برای حل و فصل بحران پیرامون برنامه هسته ای ایران می توان به این کشور ضمانت بازدارندگی گسترده داد ، نظیر آنچه که آمریکا به متحدانش در اروپا و آسیا می دهد.

او در پاسخ به این سؤال که چه کسی می تواند ضمانت بازدارندگی گسترده به ایران بدهد گفت : « نه آمریکا به تنهایی و نه روسیه در چشم اندازی قابل رؤیت چنین قدمی را برنخواهند داشت ، اما آمریکا و روسیه به همراه هم می توانستند این ضمانت را بدهند .

آلکسی آرباتف ، مدیر مرکز امنیت بین المللی انستیتوی اقتصاد جهانی و روابط  بین الملل مسکو، ایده آقای کارترایت را کم تحقق دانست . او گفت : « اگر آمریکا ضمانت می داد که به هیچ عنوان حمله نظامی به ایران نمی کرد، اما در واشنگتن لابی های ضد ایرانی وجود دارند که خواهان براندازی رژیم تهران هستند .

دور زدن تحریم به شیوه هندی

 خبرگزاری رویترز اعلام کرد که با متنفی شدن امکان پرداخت پول نفت صادارتی از ایران به هند از طریق ترکیه، دهلی با پرداخت روپیه بدهی خود به تهران را می پردازد.

شرکت بیمه (IRDA) هند اعلام کرده می تواند به پالایشگاه های این کشور اطمینان بدهد که مشکلی در انتقال نفت از ایران به شبه قاره رخ نمی دهد و پالایشگاه های هند می توانند واردات نفت از ایران را با پوشش مناسب بیمه ادامه بدهند.

از سوی دیگر به موجب تحریم های جدید ایران که از تاریخ 6 فوریه به اجرا گذاشته شده دیگر امکان پرداخت پول نفت صادراتی از ایران به هند از طریق «هال بانک» ترکیه وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها