فتوای مقام معظم رهبری درباره حرمت ساخت سلاح کشتار جمعی همچون بمب هسته ای و سلاح های کشتار جمعی، نه تنها در داخل جمهوری اسلامی ایران به عنوان اصل ایدئولوژیکی و سند بالادستی مطرح می شود بلکه در عرصه بین الملل نیز به عنوان سند راهبردی به آن توجه می شود.
کد خبر: ۵۴۵۰۶۶
اثرات فتوای رهبری در موضوع هسته ای

یکی از موضوعاتی که در سال های اخیر و در ماجرای پرونده هسته ای ایران سبب تعجب کارشناسان بین الملل شده است، فتوای مقام معظم رهبری به عنوان یک مجتهد جامع الشرایط در موضوع حرمت استفاده از سلاح های کشتار جمعی به خصوص سلاح هسته ای است، که در دو محور داخلی و بین المللی قابل تعریف و توجه است.

آنچه در نگاه داخلی می بایست به آن توجه کرد، اهمیت فتوای رهبری در دو بعد اعتقادی و حکومتی است، بدین معنی که در نگاه اعتقادی بعد از فتوای مجتهد جامع الشرایط همگان (مسلمانان اعم از شیعه و سنی) ملزم به تبعیت از این فتوا می باشند به عنوان مثال فتوای امام خمینی (ره) مبنی بر صدور حکم ارتداد و مهدور الدم بودن سلمان رشدی و ناشرین کتاب آیات شیطانی نمونه ای از تبعیت مسلمانان از فتوا است.

در نگاه حکومتی نیز فتوای رهبر معظم انقلاب هعنوان یک سند بالادستی مورد توجه قرار می گیرد و تمامی سیاست ها بر اساس فتوای ولی فقیه تنظیم می شود و خارج از قالب فتوا هیچ سازمان، نهاد و گروهی نمی توانند اقدامی انجام دهند.

در مسئله پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران، فتوای مقام معظم رهبری در بعد بین المللی نه تنها برای تمامی کشورهای مسلمان الزام اور است بلکه به عنوان یک سند راهبردی نیز می بایست به آن توجه شود به گونه ای که حرمت این فتوا در نگاه جهانی، متوجه حقوق همگانی بشریت است و هیچکس نمی تواند در عرصه بین الملل نظری خلاف فتوای حرمت استفاده از سلاح های کشتار جمعی بدهد.

در حال حاضر و در ماجرای پرونده هسته ای جمهوری اسلامی، جامعه بین الملل باید نظر خود درباره راهبردی بودن اهمیت فتوای حرمت استفاده از سلاح هسته ای مقام عظم رهبری را بیان کند و بر اساس این سند راهبردی درباره پرونده هسته ای ایران اظهار نظر کنند.

فشار صهیونیست ها برای حذف العالم از یک ماهواره دیگر

به گزارش شبکه العالم، با ادامه فشارهای لابی صهیونیستی علیه رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران، پخش برنامه های شبکه العالم شامگاه امروز (چهارشنبه) از ماهواره «AB7»، متوقف می‌شود.

شرکت یوتلست مالک ماهواره «AB7»، اعلام کرد که پخش شبکه العالم از ساعت 20 امروز به وقت گرینویچ متوقف می‌شود.

پیش از این «میشل دروزن» رییس فرانسوی شرکت خدمات ماهواره‌ای اروپایی یوتل‌ست که تابعیت رژیم صهیونیستی را نیز دارد، به شرکت‌های ماهواره ای دستور داده که شبکه‌های ایرانی را حذف کنند.

 

علمای وهابی بهشت و حورالعین تقسیم می‌کنند

به گزارش شبکه العالم، پدر «سلطان» تأکید کرد: فرزندم در حالیکه 16 سال بیشتر نداشت به عراق رفت و در آنجا دستگیر شد.

وی به روزنامه سعودی «الریاض» گفت: پس از گذراندن شش سال در زندان، سلطان را به عربستان بازگرداندند؛ وی سپس سه سال را نیز در زندانهای اداره تحقیقات گذراند، و در نهایت شش ماه پیش آزاد شد.

پدر «سلطان» با انتقاد از فتواهای علمای وهابی در عربستان، اظهار داشت: شیوخ و ائمه مساجد که جوانان را به «جهاد» تشویق کردند و نوجوانان و افراد کم سن و سال را گمراه کردند، چگونه مجازات می شوند.

وی خاطرنشان کرد: آنها به سلطان گفتند که «بهشت در دست راست و حور العین در دست چپ» تو است و خودشان در عربستان باقی مانده و به نوشیدن قهوه زعفرانی و خوردن خرما ادامه دادند.

بودجه پیشنهادی دولت برای سرخابی ها  

به گزارش تابناک، چندی پیش کمیته فرهنگی مجلس طرحی را به کمیسیون تلفیق ارائه کرد که در صورت موافقت اعضای این کمیسیون و تصویب نهایی در صحن علنی، بار مشکلات مالی از دوش باشگاه های استقلال و پرسپولیس به میزان قابل توجهی برداشته می شود. بر اساس این طرح برای دو باشگاه روی هم رفته مبلغ 24 میلیارد تومان ردیف بودجه در نظر گرفته شده بود.

جالب این که دولت در سال 91 برای هر یک از دو  تیم سرخابی مبلغ شش میلیارد تومان پیشنهاد داده بود.

داشتن ردیف بودجه مستقل برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بحث جدیدی نیست. شش سال پیش بود که محمد علی آبادی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی از اختصاص ردیف بودجه مستقل از سوی دولت برای حل مشکلات پرسپولیس و استقلال خبر داد و گفت که از رئیس جمهور خواسته ایم تا اعتبار ویژه ای را برای این دو تیم دولتی در نظر بگیرد. و در این مدت هم مدیران عامل هر دو باشگاه در برهه های مختلف به تکرار چنین درخواستی پرداخته اند.

با این حال دولت چند ماه پیش پیشنهادی را روی میز نمایندگان مجلس گذاشت که بر اساس آن حاضر شد برای هر کدام از دو باشگاه مبلغ شش میلیارد تومان در ردیف بودجه کنار بگذارد.
 

5+1 در آلماتی «هویجی کوچک» به ایران پیشنهاد داد

روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز با اشاره به مذاکرات دو روزه ایران و کشورهای 1+5 در قزاقستان نوشت: پیشنهاد کشورهای غربی در این مذاکرات چندان چشمگیر نبود و به عبارت دیگر در این مذاکرات هویج کوچکی به تهران پیشنهاد شد.

این روزنامه در گزارش خود مدعی بهبود پیشنهاد ارائه شده در مذاکرات قزاقستان در مقایسه با مذاکرات قبلی شده و می نویسد : کشورهای موسوم به 1+5 در مذاکرات دو روزه قزاقستان به تهران پیشنهاد دادند که در صورت متوقف کردن تولید سوخت هسته ای (غنی سازی اورانیوم در سطح بالا) با کاهش تحریم ها مواجه می شود.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، پیشنهاد ارائه شده به ایران شامل مواردی چون رفع تحریم صادرات طلا و دیگر فلزات گرانبها به ایران و هچنین رفع تحریم فروش محصولات پتروشیمی و کاهش برخی از تحریم های بانکی بود.

در عوض این پیشنهادها کشورهای 1+5 خواستار توف غنی سازی اورانیوم در سایت فردو بودند. اما به نظر می رسد که پیشنهاد غرب در قبال خواسته آنها از ایران هویج کوچکی بیش نبوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها