مصرف‌کنندگان نباید تخم‌مرغ را تا آذر ماه سال آینده بیش از شانه‌ای 7400 تومان بخرند و در صورت مشاهده فروش این محصول بیش از نرخ مصوب، مغازه‌های گران‌فروش را به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، تعزیرات یا سامانه 124 معرفی کنند.
کد خبر: ۵۴۴۶۲۵
فروش تخم‌مرغ بیش از 7400 تومان ممنوع

  در حالی که هر شانه تخم‌مرغ در اغلب مغازه‌های تهران از 7500 تا 8000 تومان فروخته‌ می‌شود، مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار تاکید کرد:"قیمت این محصول در کشور در دامنه تعریف‌ شده قرار دارد و نسبت به گذشته حدود 400 تومان کاهش یافته است".

نیمه امسال بود که بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده میان اتحادیه‌ مرغداران مرغ تخم‌گذار و شرکت پشتیبانی امور دام، تنظیم بازار تخم‌مرغ به این اتحادیه واگذار شد که بر اساس آن قیمت هر شانه تخم‌مرغ در بازار مصرف تا آذر ماه سال آینده 6600 تا 7400 تومان باشد و در صورت افزایش قیمت از مبلغ تعیین شده باید با متوقف شدن صادرات، تعادل در بازار ایجاد شود.

در صورتیکه طی دو - سه هفته اخیر قیمت تخم‌مرغ در مغازه‌های سطح شهر به شانه‌ای 7500 تا 8000 تومان افزایش یافته است، صادرات آن همچنان ادامه دارد و مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار - به عنوان مجری تنظیم بازار تخم‌مرغ - تاکید کرد: " نه تنها قیمت این محصول در دامنه تعیین شده قرار دارد بلکه کاهش یافته است".

هدایت اصغری به ایسنا گفت: این اتحادیه آمادگی دارد برای تثبیت و کاهش قیمت تخم‌مرغ، این محصول را در هر نقطه‌ای از کشور توزیع کند.

وی افزود: با توجه به افزایش تولید تخم‌مرغ و کند‌ شدن روند صادرات در ماه‌ گذشته، قیمت این محصول در بازار مصرف 300 تا 400 تومان کاهش یافته و هر کیلوگرم تخم‌مرغ به طور میانگین 2700 تومان فروخته می‌شود.

اصغری گفت: قیمت خرید تخم‌مرغ از در مرغداری در استان اصفهان کیلویی 2850 تومان و در بالاترین قیمت و در استان‌های تهران، خراسان رضوی در پایین‌ترین قیمت کیلویی 2600 تومان است اما قیمت‌ این محصول در بازار مصرف تمام استان‌ها‌ی کشور در دامنه‌ی تعریف شده قرار دارد.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار تصریح کرد: در حال حاضر تخم‌مرغ در میادین میوه و تره‌بار شهرداری و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا مانند نمایشگاه مصلای تهران کمتر از شانه‌ای 7000 تومان فروخته می‌شود.

وی تاکید کرد: در صورت گران‌تربودن قیمت تخم‌مرغ از نرخ مصوب (بیش از شانه‌ای 7400 تومان) مردم باید مورد منظور را به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، تعزیرات یا سامانه 124 گزارش کنند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها