تخم‌مرغ‌های رنگی به تهران می‌آیند

سازمان زیباسازی شهر تهران در قالب طرح استقبال از بهار 92 و با هدف ترویج سنت های بومی و ایرانی جهت ایجاد شور و نشاط در جامعه از طریق مشارکت هنرمندان رشته های تجسمی، خلق آثار هنری مردمی و بهبود فضاهای شهری جشنواره تزیین تخم مرغ های نوروزی را برگزار می‌کند.
کد خبر: ۵۴۳۰۵۱
تخم‌مرغ‌های رنگی به تهران می‌آیند

 سید مجتبی موسوی مدیر نگارخانه برگ و مدیر امور حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: داوطلبان و هنرمندان رشته‌های تجسمی (نقاشی، گرافیک و تصویرسازی، مجسمه‌سازی ...) می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه و تکمیل فرم ثبت‌نام، آثار خود را برروی CD و یا با ارائه ماکت تحویل دهند.

وی ادامه داد: هنرمندان منتخب پس از بررسی در شورای انتخاب آثار به فاصله پنج روز از آخرین مهلت ثبت نام از طریق وبسایت سازمان زیباسازی معرفی خواهند شد و 92 طرح برای اجرا در فضاهای شهری پذیرفته می شود.

موسوی در مورد چگونگی برگزاری این جشنواره توضیح داد: در زمان برگزاری جشنواره به هر هنرمند یا گروه هنری، یک عدد تخم‌مرغ به ارتفاع 150 سانتیمتر از جنس فایبر گلاس تحویل داده می‌شود و دبیرخانه جشنواره اسپری رنگ‌های متنوع موجود در بازار داخلی را در اختیار هنرمندان قرار می‌دهد. هنرمندان در مدت دو روز در محل برگزاری جشنواره طرح خود را اجرا می‌کنند و می‌توانند طرحها را به صورت انفرادی و یا گروهی اجرا نموده و یا دستیار داشته باشند اما تعداد اعضای گروه تاثیری در پرداخت مبلغ هدیه نخواهد داشت.

وی در محل برگزاری جشنواره گفت: جشنواره تخم‌مرغ های رنگی به‌طور همزمان در بوستان‌های لاله، آب و آتش و باغ موزه قصر تهران برگزار خواهد شد و به ازای اجرای هر طرح، به هنرمند یا گروه هنری ده میلیون ریال به عنوان هدیه ورودی جشنواره، پرداخت می‌گردد.

موسوی در پایان گفت: کلیه آثار خلق شده در ایام نوروز در فضاهای عمومی شهر تهران به نمایش گذاشته می‌شود و پس از پایان نوروز، کلیه آثار در یک مکان برای مدت یکسال به نمایش گذاشته خواهد شد و در اسفند 1392، مجددا در جشنواره بعدی آماده سازی و استفاده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها