در دیدار با اعضای تیم دیواره نوردی و مسوولان فدراسیون کوهنوردی

عباسی: فتح ترانگو در تاریخ ورزش ایران ماندگار خواهد شد

وزیر ورزش و جوانان در دیدار با اعضای تیم دیواره نوردی ترانگو و مسولان فدراسیون کوهنوردی گفت: فتح دیواره ترانگو که کار بسیار بزرگ و مهمی بود در تاریخ ورزش ایران ماندگار خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۴۳۳۶
عباسی: فتح ترانگو در تاریخ ورزش ایران ماندگار خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان، محمد عباسی در این دیدار که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: ورزش کوهنوردی و صعود های ورزشی افق بلندی را پیش روی انسان قرار می دهد که نشان از روح بزرگ این ورزش دارد.
عباسی افزود: راز و نیاز پیامبر گرامی اسلام بر بلندای کوه نور و غار حراء نشان از فضای معنوی و پاک کوه دارد و باید تلاش کرد با خلوص نیت و اهداف معنوی به ورزش کوهنوردی پرداخت.
وزیر ورزش و جوانان با تقدیر از اعضای تیم دیواره نوردی که موفق به صعود دیواره ترانگو شدند، گفت: فتح دیواره ترانگو حرکت بزرگی بود که قطعا در تاریخ ورزش ایران ماندگار خواهد شد و امیدواریم این افتخار آفرینی شوق و اشتیاق پرداختن به کوهنوردی را برای عموم مردم به دنبال داشته باشد.
عباسی ادامه داد: این صعود تجربه گرانبهایی برای کسب موفقیت های آتی است و با برنامه ریزی دقیق و هدفمند قطعا شاهد افتخارات بیشتری برای رشته مفرح کوهنوردی و صعودهای ورزشی خواهیم بود.
وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: با توجه به استقبال عمومی از ورزش کوهنوردی قطعا استعدادهای بیشماری در سراسر کشور وجود دارد که با جذب آن ها می توان آینده این رشته ورزشی را به لحاظ نیروی انسانی تامین کرد.
عباسی در خاتمه خاطرنشان کرد: پیشرفت چشمگیر ورزشکاران رشته های مختلف صعود های ورزشی ستودنی است و باید تلاش کنیم تا در آینده ای نزدیک جزو تیم های برتر آسیا و جهان باشیم.
در ابتدای این دیدار نیز رییس فدراسیون کوهنوردی به تشریح عملکرد فدراسیون در سال 91 و چگونگی اولین صعود به دیواره ترانگو پرداخت و گفت: فدراسیون کوهنوردی همزمان با مباحث فنی، به لحاظ فرهنگی نیز دستاوردهای چشمگیری داشته که قرائت اذان بر قله ترانگو از جمله آن ها بوده است.
شعاعی افزود:با توجه به اینکه رشته سنگوردی در سال 2020 المپیکی خواهد شد، قطعا این رشته ورزشی نیازمند حمایت بیشتری از سوی مسولان ورزش کشور است و امیدواریم با توجه به پتانسیل بالایی که وجود دارد، شاهد افتخار آفرینی این رشته ورزشی در میادین بین المللی پیش رو باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها