سخنگوی سابق مذاکره کننده هسته ای کشورمان:

ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت غیرقانونی است

سید حسین موسویان در اجتماع هزار نفری نخبگان ایالت «ماین» آمریکا، ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت را غیرمشروع و غیر قانونی دانست.
کد خبر: ۵۴۴۳۲۹
ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت غیرقانونی است

سخنگوی سابق اتمی مذاکره کننده هسته ای در برنامه ای که نیکلاس برنز دیپلمات ارشد آمریکایی و از اعضای سابق گروه 1+5 در مذاکره با ایران در خصوص تحریم ها علیه ایران گفت: پنج قدرت جهانی از تحریم ها نتیجه معکوس گرفته اند زیرا با  آغاز تحریم، ایران نیز برنامه هسته ای خود را گسترش داد و اثبات کرد که تسلیم قدرت های جهانی نخواهد شد.

وی در عین حال تصریح کرد: تحریم ها به قصد مجازات مردم ایران صورت گرفته و بر زندگی مردم تاثیر منفی داشته است.

معاون سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان درخصوص رابطه و مذاکره با آمریکا اظهارداشت: مذاکره و رابطه با آمریکا خط قرمز ایران نیست.

موسویان افزود: سیاست آمریکا مبنی بر تهدید و تحریم و فشار همزمان با دعوت به مذاکره این باور را در ایران به وجود آورده که گفتار آمریکا در دعوت به دوستی همزمان با رفتارمبنی بر تشدید خصومت ، نشانه عدم صداقت آمریکاست.

وی تصریح کرد: آمریکا  برای مذاکره و رابطه حس نیت دارد باید اقدامات خصومت آمیز را تعلیق و یک مذاکره معنی دار برای مذاکره بر مبنای احترام متقابل، منافع مشترک و عدم مداخله در امور داخلی ایران را پیشنهاد کند،  در این صورت ایران استقبال خواهد کرد.

در این جلسه، نیکلاس برنز معاون سابق وزارت خارجه آمریکا و استاد دانشگاه هاروارد در پاسخ به مطالب موسویان اظهارداشت: روسیه و چین و 190 کشور جهان از تحریم ها علیه ایران حمایت کرده و همراه آمریکا هستند.

موسویان نیز در پاسخ گفت: روسیه در سال 2011 طرحی ارائه کرد که مورد حمایت ایران و چین و 120کشور غیر متعهد جهان بود. نخست وزیر وقت روسیه آقای پوتین هم بعد از این مقطع رسما اعلام کرد که روسیه به این نتیجه رسیده که آمریکا زیر چتر مسئله هسته ای بدنبال تغییر رژیم در ایران است نه حل موضوع اتمی. این بهترین دلیل است که اکثریت کشورهای جهان تمایل به حل مسالمت آمیز دارند و از اقدامات خصمانه آمریکا و اسرائیل علیه ایران حمایت نمی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها