(فیلم)

سود دامداران فرانسوی از رسوایی «استفاده از گوشت اسب»

در بحبوحه رسوایی استفاده از گوشت اسب در برخی محصولات غذایی در اروپا به جای گوشت گاو، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، نمایشگاه بین المللی محصولات کشاورزی و دامپروری پاریس را افتتاح کرد.
کد خبر: ۵۴۳۸۵۱
سود دامداران فرانسوی از رسوایی «استفاده از گوشت اسب»

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، برخی شرکت های تولید مواد غذایی فرانسه، از مظنونان اصلی کاربرد گوشت اسب به جای گوشت گاو، آن هم بدون درج بر روی بسته های مواد غذایی هستند.

آقای اولاند که بنا به سنت سایر روسای جمهوری این کشور، در مراسم گشایش نمایشگاه حضور داشت، برای رفع نگرانی ها نسبت به فرآورده های گوشتی فرانسه گفت:«اکیدا درخواست می کنم بر روی بسته های غذا های آماده طبخ، مشخصات کامل گوشت به کار رفته درج شود.»

بعد از جنجالی شدن جریان استفاده از گوشت اسب، دو شرکت بزرگ فرانسوی، موظف شدند که از این پس، تنها از گوشت دام های فرانسه در محصولات خود استفاده کنند.

ییو برژه مدبر کل موسسه دام و گوشت فرانسه در باره تاثیر این قضیه بر تجارت گوشت می گوید:“در حال حاضر، این بحران تاثیر آنچنانی بر بخش گوشت نگذاشته و حتی می توانم بگویم تاثیر مثبتی هم داشته است؛ به این ترتیب که مشتری ها ترجیح می دهند محصولات را از تولید کنندگان اصلی بخرند. برعکس در مدت اخیر، افزایش اندکی در فروش گوشت، و به ویژه گوشت اسب ثبت شده است.»

کشاورزی و دامداری بخش مهمی از اقتصاد فرانسه را، چه در عرصه داخلی و چه در زمینه صادرات تشکیل می دهد و وارد شدن شوک به این صنعت، می تواند اقتصاد این کشور را با مشکل مواجه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها