رسانه‌های دنیا ائتلاف قدرت‌های کشتی جهان و استقبال تماشاگران ایرانی را در المپیکی ماندن کشتی موثر دانستند

بازتاب گسترده میزبانی تهران در جام‌جهانی کشتی

قهرمانی با ارزش تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جام‌جهانی تهران، همراه موفقیت فرنگی‌کاران در این رقابت‌ها نشان داد هنوز ورزش کشتی که ریشه در فرهنگ، آیین و هویت ایرانی دارد، مانند همیشه تاریخ افتخار آفرین خود، توان و ظرفیت شاد کردن دل مردممان را داراست.
کد خبر: ۵۴۳۷۷۶
این کشتی لیاقت حمایت دارد

وقتی قریب 15 هزار تماشاگر به نمایندگی از میلیون‌ها ایرانی کشتی دوستی که از طریق تلویزیون با نماینده‌های کشورشان همدلی می‌کردند، با حضور خود در سالن برگزاری مسابقه‌ها، بی‌نظیر‌ترین استقبال از این ورزش را در سراسر دنیا نشان دادند و متقابلا کشتی‌گیران و مربیان ایران با عملکرد درخشان خود پاسخ جانانه‌ای به این همه علاقه و احساس نشان دادند، جایگاه کشتی در ایجاد فضای شادابی در جامعه مان روشن‌تر شد و اینها همگی در حالی رخ داد که کشتی کشورمان در هفته‌ها و ماه‌های اخیر با بیشترین معضلات و هجمه‌های داخلی و خارجی روبه‌رو شده بود.

در حقیقت در کنار انتشار اخبار ناامیدکننده حذف کشتی از المپیک، تا چند روز مانده به شروع مسابقه‌های جام‌جهانی تهران، هزینه برگزاری و جوایز این مسابقه‌ها تامین نشده بود. (که البته سرانجام با حمایت باشگاه فولاد ماهان، این مشکل هم حل شد) در کنار کم‌توجهی‌های مسئولان ورزش به کشتی، دلیل کناره‌گیری سرمربی توانای تیم ملی کشتی فرنگی و قهرمانان شاخص این رشته از تیم ملی شد تا کشتی فرنگی ما به ناچار با تیم سوم خود به میدان برود و در نتیجه سه قهرمانی پیاپی سال‌های اخیر خود در این مسابقه‌ها را (حتی در سایه میزبانی) به عنوان نایب قهرمانی تبدیل کند.

زمانی که تیم سوم کشتی فرنگی ایران هم از سکوی جام‌جهانی بالا رفت و تیم اصلی کشتی ایران (هر چند با غیبت قهرمانان شاخص روس و برخی از رقبا) قاطعانه و با اقتدار، قهرمان جام جهانی شد بخوبی مشخص شد این ورزش در مسیر مدیریت فنی صحیح و تخصصی رسول خادم، در آینده نزدیک می‌تواند افتخارات بسیار با ارزشی را به کشورمان تقدیم و نقش بسزایی در شاد کردن مردم و ایجاد انبساط و شادابی سالم در جامعه جوانمان ایفا کند. پس با وجود مخالفت‌ها و نقدهای غیرمنصفانه بر مسئولان لازم است که در مسیر حفظ و توسعه کشتی بکوشند و توجه و حمایت لازم را از ورزش اول ایران به عمل آورند تا دیگر مصائب و بحران‌های ماه‌های اخیر به آن تحمیل نشود.

مجید عباسقلی - گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها