رئیس کل گمرک ایران گفت: مبنای تمام اصلاحات و فعالیت‌ها در گمرکات کنوانسیون تجدید نظر شده کیوتو است و مدیران گمرک باید در تمامی فرآیندهای گمرکی توجه ویژه‌ای به استاندارد‌های مطر ح شده در این کنوانسیون نمایند.
کد خبر: ۵۴۲۷۸۱
پیاده سازی گمرک نوین در سال آینده

عباس معمارنژاد گفت: اصول اصلاح فرآیندهای گمرکی در این کنوانسیون دیده شده است و استانداردها و پیوست‌های آن باید مد نظر قرار گیرد. گمرک در اسفند 1389 به این کنوانسیون پیوست و متعهد شد که ظرف 3 سال شرایط لازم را برای اجرای کنوانسیون تجدید نظر شده کیوتو فراهم کند.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران همچنین پیاده سازی گمرک نوین در سال آینده را از برنامه های مهم و اصول کار گمرک عنوان کرد و اظهارداشت: یکی از نتایج حاصله از پروژه ها که با پیاده سازی طرح جامع گمرک نوین عملیاتی خواهد شد بحث استاندارد سازی فرایند ها است، به گونه ای که در رویه های مختلف ما شاهد اجرای یک رویه واحد از سوی گمرکات مختلف جهت انجام تشریفات گمرکی خواهیم بود.

معمار نژاد تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود تا از یک فرایند در تمام گمرکات اجرایی استفاده شود. یکی از مواردی که منجر به استانداردسازی فرایندها می شود، استفاده از سامانه های هوشمند از جمله، سامانه هوشمند ورود و خروج کالا و ترانزیت است.

وی گفت: با پیاده سازی سامانه های هوشمند و انجام مراحل کار به صورت سیستماتیک سبب یکسان سازی فرایندهای انجام کار در گمرکات می شود. اصلاح ساختار سازمانی از دیگر برنامه هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد و با تشکیل نشست های تخصصی نسبت به اصلاح ساختار در گمرکات اقدام کرد.

بهره گیری از سامانه الکترونیکی انبار در انبار های اختصاصی، توسعه سامانه های هوشمند، تعامل فعال تر با سازمان های همکار و دقت لازم در صدور بخشنامه های گمرکی از دیگر مباحث مورد تاکید رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در این نشست بود. (مهر)

newsQrCode
برچسب ها: گمرک کالا
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها