صدور 344 میلیون دلار کالا از گمرک آستارا

مدیرکل گمرک شهرستان مرزی بندر آستارا اعلام کرد: در 11 ماه سالجاری، 614 هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش 344 میلیون دلار از گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۵۴۳۲۴۷
صدور 344 میلیون دلار کالا از گمرک آستارا

جهانگیر بخشی  امروزدر این باره گفت: این میزان صادرات غیر نفتی نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 23 درصد و از نظر ارزش 15 درصد افزایش داشته است.

وی علت افزایش وزنی صادرات را افزایش صدور کالاهایی مثل سیمان و محصولات کشاورزی ذکر کرد.

وی همچنین محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان و گچ، شوینده ها، محصولات شیمیایی، پارچه و صنایع دستی، فرش و موکت، البسه، کیف و کفش، مصالح ساختمانی، مصنوعات پلاستیکی، کالاهای صنعتی، محصولات معدنی و مصنوعات فلزی را عمده کالاهای صادره شده از گمرک آستارا عنوان کرد.

بخشی افزود: این کالاها اغلب به کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر شده است.

وی در ادامه میزان صادرات چمدانی گمرک آستارا در 11ماه امسال را 15 هزار تن کالا و به ارزش 36 میلیون دلار اعلام کرد.

وی اظهار کرد: این مقدار صادرات چمدانی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 18 درصد و از نظر ارزش 33 درصد افزایش داشته است.

بخشی مواد غذایی، البسه، مواد پلاستیکی و محصولات کشاورزی را عمده کالاهای صادرات چمدانی از گمرک آستارا اعلام کرد و گفت: این کالاها اغلب توسط مسافران به کشور جمهوری آذربایجان صادر شده است.

گمرک آستارا به عنوان یک اداره کل در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، کارنه تیر بین المللی، مبداء و مقصد کارنه تیر، کاپوتاژ، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.

این گمرک رتبه اول تجارت چمدانی در میان مرزهای زمینی کشور و رتبه نخست صادرات در میان مرزهای شمال کشور را دارد.

شهرستان بندری آستارا با 85 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور محسوب می شود به طوری که سالانه نزدیک به یک میلیون نفر مسافر داخلی و خارجی از این مرز تردد می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها