تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی تئاتر در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد ادامه داده ‌است. در سال ۷۹ یک‌گروه موسیقی راک ایرانی به نام اپولو داشته‌ است، اما بعد از مدتی از این گروه جدا می‌شود.
کد خبر: ۵۴۲۳۲۷
پسر مودب مجتمع مسکونی دلنواز

وی همچنین نوازنده پیانو، گیتار و سازدهنی نیز هست. اینها مشخصات یک موزیسین نیست، بلکه ویژگی‌های یک بازیگر است: اشکان خطیبی. خودش در جایی گفته است که «از کودکی به صلاحدید مادرم موسیقی را دنبال کردم و شروع کار بازیگری من از آنجایی بود که رامبد جوان تیزر تبلیغاتی می‌ساخت و من نیز برای آنها موسیقی می‌ساختم.»

او همان پسرعموی بی‌کله و متعصب روناک با بازی عاطفه نوری در سریال «دوران سرکشی» است. پسر بی‌غل‌و‌غش «این راهش نیست»، پسر زیرآب‌زن و دوست خائن فرهاد در سریال «آخرین گناه» و پسر عاشق و احساساتی «از نفس افتاده»، خطیبی با اجرای هر کدام از این نقش‌های متفاوت توجه مردم را به خود جلب کرد.

خودش در جایی گفته است «من هنگام بازی در سریال «دوران سرکشی» خلوص داشتم. بازیگری نمی‌کردم، بلکه تبدیل به همان شخصیت شده بودم. حتی برای صحنه‌ای که باید بیهوش می‌شدم برای طبیعی‌تر جلوه دادن کار، قرص خوردم و بیهوش شدم!»

خطیبی بازیگری را از تئاتر آغاز کرد و با بازی در نمایش «تلفن» نوشته ویلیام اینک، جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کوثر را از آن خود کرد. او حتی فیلم مستندی درباره مراسم عاشورا در روستایی به نام «سُر» نزدیک میمه اصفهان ساخت و این فیلم ۳۰ دقیقه‌ای را سال ۷۷ جلوی دوربین برد و تئاتر «مرگ و دوشیزه» را نیز سال ۸۲ بازنویسی و کارگردانی کرد. خطیبی همچنین اجرای زنده‌ یک برنامه تلویزیونی به نام «خانه‌ای با طرح نو» را به همراه رامبد جوان انجام ‌داد که در زمان اجرا سر و صدای زیادی به پا کرد. خبر آسیب‌‌دیدگی این بازیگر بر سر فیلمبرداری تا مدت‌ها بر سر زبان بود.

خطیبی در سریال «سهمی برای دوست» نیز که چندی پیش از شبکه یک پخش شد، نقش پسر بیکار و تن‌پروری را بازی می‌کرد که با فریب و دروغ جای فرد دیگری را می‌گرفت و از امکانات و موقعیت آن شخص استفاده می‌کرد.

خطیبی در این سریال توانست از پس نقشی شلوغ بربیاید و کاری از جنس طنز را تجربه کند و در این عرصه نیز خودی نشان دهد.

او همچنین با ایفای نقشی متفاوت در سریال «تکیه بر باد» که از شبکه تهران پخش شد، بار دیگر توجه‌ها را به خود جلب کرد. خطیبی در این سریال نقش یک برادر متعصب و جدی را بازی می‌کرد که دائما با خواهرش دچار تعارض می‌شد.

او حالا در سریال «تهران پلاک یک» نقش یکی از ساکنان مجتمع مسکونی دلنواز را به عهده دارد که با مادرش در یکی از واحد‌های این مجتمع زندگی می‌کند.

او پسری کتابخوان و سربه‌زیر است و گرچه با گریمی متفاوت ظاهر شده، اما خیلی خوب توانسته زیر پوشش این گریم خودی نشان دهد.

 او پسر مطیعی بوده و گوش به زنگ فرمان مادر است، اما با همه این موارد شیرین است و این شیرینی نیز به مدد بازی ظریف خطیبی به بیننده منتقل می‌شود.

مهراوه فردوسی - گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها