روایت 18 قصه در روز اول جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور 40 قصه‌گوی ایرانی و 11 قصه‌گو از دیگر کشورهای جهان با روایت 18 قصه در روز نخست جشنواره شروع به کار کرد.
کد خبر: ۵۴۱۷۴۷

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در آیین گشایش این جشنواره محمدباقر آدوسی، معاون فرهنگی کانون، جشنواره قصه‌گویی را یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی کشور برشمرد و گفت: این جریان فرهنگی به صورت پرخروشی در حال هویدا کردن زوایای ناشناخته فرهنگ قصه‌گویی است و قصه‌کاوی و قصه‌نویسی، رونمایی از کتاب‌های قصه و کارگاه‌های توانمندسازی مادران برای قصه‌گویی را از اثرات مثبت این جریان فرهنگی عنوان کرد.

آدوسی با بیان این‌که قصه، بازخوانی زندگی و بازگویی سرنوشت انسان‌هاست که در فرهنگ‌های مختلف رنگ‌های خاصی به خود گرفته‌ است، خاطرنشان کرد: همه قصه‌ها یک هدف مشترک را ـ که در واقع همان انسان‌سازی است ـ دنبال می‌کنند. وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اذعان کرد: قصه‌ها تنها ابزار سرگرمی نیست و نتیجه تمام قصه‌ها ایجاد جامعه سالم است که این امر می‌تواند برای قصه‌گویان و قصه‌پژوهان راهگشا باشد.

معاون فرهنگی کانون ادامه داد: کانون با ماموریت پرورش فکر کودکان و نوجوانان تلاش می‌کند از قصه‌ها در پرورش فکر و تغییر نگرش، گفتار و رفتار آنها بهره ببرد و آینده‌ای بهتر از امروز را رقم بزند. وی در این مراسم با ارائه گزارشی از روند برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: جشنواره شانزدهم در سه بخش قصه‌گویان ملی، منطقه‌ای و استانی در سه گروه کانونی، آزاد و خارجی با سه موضوع ادبیات کهن، قهرمانان ایرانی و آزاد آغاز به کار کرده است.

رئیس جشنواره درخصوص تعداد شرکت‌کنندگان این جشنواره افزود: بیش از 2300 قصه‌گوی ایرانی در بخش‌های مختلف قصه‌گویی صحنه‌ای، صوتی، بازنویسی و بازآفرینی متون کهن شرکت کرده‌اند که از این میان 40 قصه‌گو در مرحله نهایی به رقابت می‌پردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها