سامانه جامع انتخاباتی کشور طراحی شد

وزیر کشور از طراحی سامانه جامع انتخاباتی کشور خبر داد و گفت: از 24 فرایند انتخاباتی، 23 فرایند آن به صورت کاملا رایانه ای برگزار می شود.
کد خبر: ۵۴۱۷۲۳
سامانه جامع انتخاباتی کشور طراحی شد

مصطفی محمدنجار روز یکشنبه در حاشیه همایش استانداران در وزارت کشور در جمع خبرنگاران افزود: آماده سازی زیرساخت ها، فراهم کردن محتوای مواد آموزشی برای استان ها و آموزش مجریان و دست اندرکاران از دیگر برنامه های وزارت کشور برای برگزاری انتخاباتی پرشور و حضوری حداکثری است.

وی تاکید کرد: شعار وزارت کشور برای برگزاری انتخابات، قانون مداری و رعایت امانت داری با ایجاد بستری به منظور حضور حداکثری است.

قانون جدید انتخابات اجرا می شود

وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا انتخابات سال آینده ریاست جمهوری براساس قانون جدید انتخابات انجام خواهد شد یا خیر؟ اظهارداشت: این قانون از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب، توسط شورای نگهبان تایید و از سوی رییس جمهوری برای اجرا به ما ابلاغ شده است؛ بنابراین انتخابات سال آینده براساس این قانون اجرا می شود.

این عضو کابینه دولت دهم با اشاره به حضور رییس جمهوری و ایراد سخنرانی در این همایش، اظهارداشت: دکتر احمدی نژاد نیز در این همایش درباره برگزاری پرشور انتخابات ریاست جمهوری و برگزاری مناسب آن در استان ها توصیه هایی به استانداران داشتند.

وزیر کشور افزود: رییس جمهوری همچنین درباره فعال شدن کارگروه های کشاورزی استان ها به منظور واگذاری زمین و اختصاص تسهیلات به متقاضیان برای فعال شدن ظرفیت های کشاورزی استان ها به استانداران و توجه به جنگل ها تاکیداتی داشتند.

مصطفی نجار با بیان اینکه اختیارات جدیدی به استانداران برای بهره برداری از معادن استان ها داده می شود، افزود: رییس جمهوری ضمن تاکید بر این مساله از استانداران خواست برنامه ریزی لازم را برای تامین خرید نوروزی مردم در استان ها فراهم کنند تا کالاهای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب در اختیار آنها قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین رییس جمهوری با اشاره به در پیش بودن سفرهای نوروزی مردم به استانداران برای برنامه ریزی های لازم به منظور رفاه هرچه بیشتر مردم و لذت از سفرهای نوروزی دستوراتی داد.

وزیر کشور از ایجاد فروشگاه های تامین کالا با قیمت مناسب در سراسر کشور خبر داد و افزود: این فروشگاه ها برای جلوگیری از احتکار و مقابله با گرانی و فروش کالاهای مورد نیاز مردم به مناسبت عید نوروز ایجاد می شود.

محمد نجار خاطرنشان کرد: رییس جمهوری در بخشی از سخنان خود به استانداران بر خدمت رسانی با انگیزه و قدرت تا آخرین لحظه خدمت تاکید کرد و گفت فرصت خدمت به مردم و کشور را غنیمت بشمارید و مهم ترین مساله برای دولت کار و خدمت به مردم است.

این عضو کابینه دولت دهم در پاسخ به سوالی درباره اجرای طرح مهر آفرین در استان ها اظهارداشت: این طرح براساس قانون و بدون مشکل در استان ها در حال اجراست.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها