حمله شبانه دزدها به ساختمان‌های نیمه‌کاره

یکی از چهار مرد سارق که با تشکیل باندی از ساختمان‌های نیمه‌کاره در شهرری و حومه آن آهن سرقت می‌کردند و تحت‌تعقیب پلیس پایگاه نهم آگاهی تهران بودند، دستگیر شد.
کد خبر: ۵۴۰۸۱۹
حمله شبانه دزدها به ساختمان‌های نیمه‌کاره

متهمان به‌ زور وارد ساختمان‌های نیمه‌کاره می‌شدند و با زدن آجر به سر نگهبان‌ها، آنها را زخمی و در اتاقک نگهبانی زندانی می‌کردند.

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری از چهار مرد به اتهام سرقت قطعات آهن ساختمان نیمه‌کاره‌اش و زخمی و زندانی کردن کارگرش، شکایت کرد.

شاکی گفت: روز حادثه پس از ورود به ساختمان نیمه‌کاره‌ام در شهرری، متوجه شدم مصالح ساختمانی موجود در آنجا به‌هم ریخته و از نگهبان ساختمان نیز خبری نیست. پس از جستجو، نگهبان را در حالی که زخمی و بی‌هوش و با دست و پای بسته در اتاقک نگهبانی زندانی شده بود، پیدا کرده و به بیمارستان رساندم.وی اضافه کرد: مرد نگهبان پس از به‌هوش آمدن، گفت، چهار مرد نیمه شب به زور وارد ساختمان نیمه‌کاره شده و پس از حمله به وی، قطعات آهن را که میلیون‌ها تومان ارزش داشته، دزدیده و متواری شده‌‌اند.

با شروع تحقیقات، چهره‌نگاری رایانه‌ای از دزدهای خشن انجام و جستجو برای شناسایی و دستگیری آنها آغاز شد.

در حالی که جستجو‌ها ادامه داشت، افراد دیگری هم با حضور در مرکز پلیس، از چهار مرد به اتهام سرقت قطعات آهن موجود در ساختمان‌های نیمه‌کاره‌شان شکایت کردند.

با تحقیق از مالباخته‌ها و چهره‌نگاری رایانه‌ای از دزدهای فراری، معلوم شد تصاویر به‌دست آمده با تصاویر همان افرادی که پلیس در تعقیبشان است، مطابقت دارد.

با کسب این اطلاعات، تحقیقات گسترده پلیس برای شناسایی و دستگیری متهمان ادامه یافت تا این که هفته گذشته مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرری تماس گرفت و از حمله دزدهای خشن به ساختمان نیمه‌کاره همسایه‌شان خبر داد و برای دستگیری آنها کمک خواست.در پی این تماس، ماموران انتظامی با حضور در محل سرقت متوجه شدند مرد نگهبان زخمی شده که وی را بسرعت به بیمارستان منتقل کردند.

در تحقیق از این فرد معلوم شد، چهار مرد نیمه‌شب وارد ساختمان نیمه‌کاره شده و با سرقت قطعات آهن، در حال فرار بوده‌اند که نگهبان هنگام بازگشت به محل کارش، دزدها را دیده و با آنها درگیر شده است.

در این درگیری، دزدها با زدن سنگ به سر مرد نگهبان، او را بشدت زخمی می‌کنند و به گمان این که او کشته شده است، با یک خودروی وانت متواری می‌شوند. در همین موقع نگهبان زخمی شماره خودروی دزدها را به خاطر می‌سپارد و بی‌هوش می‌شود. یکی از همسایه‌ها موضوع را به پلیس گزارش می‌دهد که با حضور پلیس و انتقال مرد زخمی به بیمارستان، وی به‌طرز معجزه‌آسایی نجات پیدا می‌کند. در ادامه تحقیقات معلوم شد مشخصات متهمان فراری با همان چهار مردی که پلیس در جستجویشان است، مطابقت دارد.

در مرحله بعدی، ماموران با استعلام از اداره پلیس راهنمایی و رانندگی، مالک خودروی سارقان را شناسایی و دو روز پیش او را دستگیر کردند.

ماموران پس از بررسی سوابق متهم دستگیر شده، متوجه شدند وی یک دزد سابقه‌دار بوده که سال گذشته نیز همراه اعضای یک باند دزدی دستگیر و با سپردن وثیقه در دادگاه از زندان آزاد و متواری شده و فعالیت مجرمانه‌اش را از سر گرفته است. متهم اعتراف کرد: پس از آن که به طور موقت از زندان آزاد شدم، با سه مرد سابقه‌دار که کارشان دزدی مصالح ساختمانی بخصوص قطعات آهن بود، باندی تشکیل داده و به سرقت از ساختمان‌های نیمه‌کاره می‌پرداختم.

متهم با اشاره به این که اموال دزدی را به صاحب یک مصالح‌فروشی می‌فروختیم، یادآور شد: در جریان دزدی آخرمان، مرد نگهبان را آنقدر با ضربه‌های سنگ زدیم که گمان می‌کنیم وی کشته شده باشد.

بنابراین گزارش، برای این متهم قرار قانونی صادر شد. تحقیقات ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری برای شناسایی و دستگیری سه عضو فراری این باند در حالی ادامه دارد که ماموران یک خریدار اموال مسروقه را نیز در این ارتباط دستگیر کرده‌اند.

newsQrCode
برچسب ها: ساختمان دزد
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها