اراضی موقوفه‌ از محدوده منابع ملی حذف می‌شود

معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اراضی وقفی اگر تا سال ۶۵ احیا شده باشد یا در حریم موقوفات باشد از محدوده منابع ملی حذف و به عنوان اراضی موقوفه تثبیت مالکیت می‌شود.
کد خبر: ۵۴۰۷۲۱
اراضی موقوفه‌ از محدوده منابع ملی حذف می‌شود

به گزارش فارس، محمدتقی عموزاده با بیان این ‌که تفاهم‌نامه مشترکی با سازمان اوقاف و امور خیریه منعقد کردیم تا اختلافات دو سازمان حل شود، افزود: طبق این تفاهم‌نامه، ادارات اوقاف و منابع طبیعی استان‌ها نیز باید اختلافات محدوده استان را شناسایی کنند و براساس مستندات وقف و منابع ملی اسناد مالکیت تثبیت شود تا هم سازمان جنگل‌ها بتواند سند به نام خود بگیرد و هم سازمان اوقاف بتواند سند رقباتی را که به نام موقوفه بوده به نام خودش دریافت کند.

وی تصریح کرد: پیش از این، دعواهای دو سازمان در محاکم طولانی می‌شد و هزینه زیادی هم در برداشت و ما با این تفاهم‌نامه توانستیم کل اختلافات در سطح کشور را شناسایی کنیم.

عموزاده بیان کرد: اسناد وقفی در محدوده منابع ملی که معتبر بوده و محرز شده است اگر تا سال 65 احیا شده باشد و یا در حریم موقوفات باشد از محدوده منابع ملی حذف و به عنوان اراضی موقوفه تثبیت مالکیت می‌شود و بقیه اراضی باقیمانده به عنوان منابع ملی تثبیت خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها