کارشناسان بهداشت عمومی می‌گویند: کم خوابیدن نه‌تنها کمکی به کاهش وزن نمی‌کند، بلکه افرادی که خواب شبانه آنها کوتاه یعنی بین 5 تا 6 ساعت است معمولا برای کاهش وزن بیشتر با مشکل مواجه می‌شوند.
کد خبر: ۵۳۹۵۸۸

به گزارش ایسنا، این کارشناسان تاکید دارند افرادی که شب‌ها به اندازه کافی نمی‌خوابند، در طول روز بیشتر کالری مصرف می‌کنند؛ به همین ترتیب هر چه میزان کمبود خواب در فرد بیشتر باشد، تغییرات هورمونی خاصی را تجربه می‌کند که روی سوخت و ساز بدن تاثیر می‌گذارد.

این مطالعات همچنین نشان می‌دهد افرادی که کمبود خواب شبانه ندارند در طول روز کمتر احساس گرسنگی می‌کنند. در عوض در افرادی که فقط پنج ساعت خواب شبانه دارند، میزان ترشح هورمون گرسنگی افزایش می‌یابد و در نتیجه این افراد در ساعات بیداری بیشتر احساس گرسنگی می‌کنند.

همچنین کم‌خوابی می‌تواند تمایل به مصرف غذاهای چرب را افزایش دهد. از سوی دیگر در افراد کم‌خواب چربی بیشتری در بدن ذخیره می‌شود.

کرم‌های جوان‌کننده پوست معجزه نمی‌کنند

یک فوق تخصص پوست و مو گفت: بیش از 90 درصد محصولاتی که در زمینه جوانسازی و ضدپیری تبلیغ می‌شوند فقط اغوا‌کننده است.

دکتر زهرا حلاجی، فوق تخصص پوست و مو در گفت‌وگو با ایسنا افزود: از نظر علمی ثابت نشده است که عصاره حلزون یا حیوان دیگری روی جوان‌سازی یا بازسازی پوست موثر باشد.

وی تاکید کرد: بیشتر افراد به دنبال زیبایی هستند و این باعث شده که برخی شرکت‌ها این فرصت را مغتنم شمرده و سوء‌استفاده کنند.

مردم باید از یک کرم یا محصول، انتظار منطقی داشته باشند، چراکه کرم‌ها هیچ وقت معجزه نمی‌کند. خواص ضد چروکی برخی ترکیبات کرم‌ها آنها ثابت شده، ولی نه در حد معجزه، یعنی یک کرم نمی‌تواند جای جراحی یا سایر روش‌ها را بگیرد.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: با افزایش سن یکسری از بافت‌های طبیعی پوست از بین می‌رود و میزان کلاژن کاهش یافته و باعث تغییرات پوست می‌شود که از طریق پیشگیری مانند استفاده از ضد آفتاب یا استفاده از ترکیبات AHA می‌توان تا حدی تغییرات ناشی از کهولت سن را به تاخیر انداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها