افزایش 196 درصدی صادرات مرکبات مازندران در امسال

رییس اداره تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران از رشد 196 درصدی صادرات مرکبات این استان طی 10 ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۳۹۰۴۳
افزایش 196 درصدی صادرات مرکبات مازندران در امسال

احمد صادقی اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته از طریق اداره کل گمرکات استان مازندران در 10 ماه امسال حدود 85 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش 120 میلیون و 588 هزار دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: این میزان محصولات کشاورزی صادر شده به خارج از کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 52 درصد و از لحاظ ارزشی 38 درصد رشد داشته است.

به گفته رییس اداره تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران بیشترین محصولات کشاورزی صادر شده این استان شامل مرکبات، کیوی‌، گل و گیاه‌، پیاز ،سیب‌زمینی، تره بار و سبزیجات و فرآورده‌های لبنی بوده است.

صادقی با اشاره به رشد 196 درصدی صادرات مرکبات مازندران در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: طی این مدت یک هزار و 593 تن مرکبات به ارزش یک میلیون و 141 هزار و 811 دلار به خارج از کشور صادر شده که از لحاظ وزنی 196 درصد و از لحاظ ارزشی 184 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در 10 ماهه امسال 2615 تن کیوی به ارزش دو میلیون و 245 هزار و 276 دلار به کشورهای خارجی صادر شده است اظهار کرد: صادرات کیوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 43.3 درصد و از لحاظ ارزشی 51.7 درصد افزایش داشته است.

رییس اداره تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران با اشاره به صادرات 77 هزار و 209 تن انواع گل و گیاه مازندران به ارزش 112 میلیون و 500 هزار دلار گفت: صادرات گل و گیاه استان از لحاظ وزنی 49.7 درصد و از لحاظ ارزشی 37 درصد رشد داشته است.

صادقی افزایش سطح مهارت و تخصص صادرکنندگان، کیفیت مطلوب‌، بسته‌بندی مناسب‌، تقویت فعالیت‌های بازاریابی‌، افزایش بالای نرخ ارز، افزایش سطح مهارت صادرکنندگان و افزایش تقاضا را از دلایل افزایش صادرات محصولات کشاورزی مازندران دانست.

وی خاطر نشان کرد: کشورهای هدف صادرات محصولات کشاورزی مازندران شامل روسیه، عراق، افغانستان، ترکیه، چین، امارات، قزاقستان، ترکمنستان ، ازبکستان ، تاجیکستان و قرقیزستان هستند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها