افزایش صادرات کالا از بازارچه مرزی باجگیران

مدیر بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی گفت: طی ده ماه گذشته میزان صادرات کالا از بازارچه مشترک مرزی باجگیران در شهرستان قوچان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 40 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۵۳۸۰۹۵
افزایش صادرات کالا از بازارچه مرزی باجگیران

علی رسولیان با بیان این‌که ارزش کالاهای صادر شده از بازارچه باجگیران در این مدت 17 میلیون و 439 هزار و 69 دلار بود، افزود: عمده کالاهای صادره از بازارچه مشترک مرزی باجگیران در ده ماه امسال شامل فرش، موکت، لوازم خانگی، مصنوعات فلزی و کفش بود.

وی خاطرنشان کرد: بازارچه مرزی باجگیران در سال 1375 و با انعقاد تفاهم نامه بین وزیران امور خارجه دو کشور ایران و ترکمنستان به صورت مشترک با بازارچه مرزی گودان در آن کشور تاسیس شد.

مدیر بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی به بازارچه مرزی دوغارون نیز اشاره کرد و گفت: این بازارچه در سال 1372 با انعقاد موافقت‌نامه رسمی بین معاونان وزیران امور خارجه ایران و افغانستان در مرز شهرستان تایباد آغاز به‌کار کرد، اما از سال 85 تاکنون دولت افغانستان از ورود اتباع خود به دوغارون جلوگیری کرده که باعث غیرفعال‌شدن این بازارچه شده است.

رسولیان یادآور شد: اقدامات زیربنایی برای راه‌اندازی بازارچه مرزی سنگان در شهرستان خواف انجام گرفته و آماده بهره‌برداری است و راه‌اندازی بازارچه مرزی صالح‌آباد شهرستان تربت جام نیز در دست پیگیری است.‌‌ (‌ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها