پزشک‌ خانواده در تهران متوقف نشده است

هنوز چندی از اظهارنظر معاون درمان دانشگاه شهید بهشتی مبنی بر توقف اجرای طرح پزشک خانواده در پایتخت نگذشته است که سرپرست سازمان بیمه سلامت ایرانیان با تکذیب این خبر از ادامه اجرای این برنامه خبر داد و گفت: از همان روز اول اجرای این طرح اعلام شد نسخه 02 پزشک خانواده در شهرستان‌های اسلامشهر و شهرری اجرا می‌شود که این نسخه هم‌اکنون در حال اجرا بوده و متوقف نشده است.
کد خبر: ۵۳۸۹۴۹

سیدعبدالله عمادی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این که نسخه 02 پزشک خانواده (اجرای سراسری این طرح در کشور) در سایر شهرستان‌های تهران اجرا نشده است که متوقف شود، افزود: براساس توافق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت بهداشت، قرار شد نسخه 02 فقط در دو شهرستان استان تهران اجرا شده و در صورت موفق بودن به کل استان تهران تعمیم داده شود. وی درخصوص دلیل اتخاذ چنین تصمیمی توضیح داد: استان تهران به دلیل وسعت و دارا بودن جمعیت چند میلیونی، شرایط خاص خود را دارد و اگر می‌خواستیم از ابتدا این نسخه را در کل شهرستان‌های استان تهران اجرا کنیم، ممکن بود به تمام اهداف موردنظر نرسیم. سرپرست سازمان بیمه سلامت ایرانیان هرگونه دیرکرد در پرداخت مطالبات پزشکان و داروخانه‌های طرف قرارداد را نیز رد کرد و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در حال ارائه مطالبات و پرداخت‌ها هستند و هیچ عقب‌نشینی در پرداخت‌ها انجام نشده است.

عمادی با بیان این ‌که هم‌اکنون 1400 داروخانه و 1350‌پزشک خانواده در چهار استان فارس، مازندران، سیستان و بلوچستان و تهران، طرف قرارداد در نسخه‌ 02 پزشک خانواده هستند، توضیح داد: براساس نسخه 02 در پایان هر ماه 80 درصد از مطالبات کل اسنادی که به وزارتخانه ارسال می‌شود، بدون بررسی و به صورت علی‌الحساب به پزشکان خانواده و داروخانه‌ها پرداخت می‌شود و پس از بررسی اسناد نیز 20 درصد بقیه پرداخت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها