حاشیه‌های جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خروجی تلخ و ناگوار ی به همراه داشت و به مجادله دو رئیس قوه کشور آن هم از تریبون خانه ملت و به متن آوردن حاشیه‌ها که سودی برای ملت نداشت منجر شد و نگرانی بیشتر مردم از این بگومگوهای بی‌حاصل، ماحصل یک روز کاری برای مجلس و دولت بود.
کد خبر: ۵۳۸۲۸۷
دعوا چرا؟

آیا نمی‌شد و نمی‌شود که اختلاف داشت، اما محترمانه و با استدلال سخن گفت؟ آیا نمی‌شد و نمی‌شود که اختلافات را به سطح جامعه سرایت نداد تا نه افکار عمومی نگران شود و نه قیمت‌های ارز و طلا به تبع این مجادله‌ها دچار تلاطم‌های غیرمنطقی نگردد!

جالب است که مسوولان دو قوه مجریه و مقننه شب قبل از جلسه علنی مجلس با هماهنگی و همفکری با یکدیگر، راه‌حل خوبی برای کمک معیشتی به مردم آن هم در روزهای پایانی سال برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه اتخاذ می‌کنند،‌ اما هنوز یک روز از این جلسات تعامل و همکاری نمی‌گذرد که فضای همکاری و همفکری جای خود را به توهین و بداخلاقی می‌دهد.

آیا نمی‌شد همان تعامل و همفکری پشت پرده، در جلسه علنی مجلس هم ادامه پیدا می‌کرد؟ آیا در کشور پیشرفته و مردم‌سالاری چون ایران، امکان ندارد سیاسیون کشور دیدگاه‌های خود را هرچند متضاد در روندی معقول و قانونی طرح کنند؟

مباحث شنبه شب حبیب‌الله عسکراولادی و حسین شریعتمداری در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما از نمونه مباحثی بود که نشان داد می‌توان بر دیدگاه‌های شخصی پافشاری کرد و متفاوت اندیشید، اما با احترام و حفظ حرمت‌ها گفت‌وگو کرد؛ هرچند برخی رسانه‌ها سعی کردند سردار قلم نامیدن شریعتمداری از جانب عسکراولادی و استاد نامیده شدن عسکراولادی از جانب شریعتمداری را الفاظی مبالغه‌آمیز توصیف کنند، اما حقیقت واقع این است که سیاسیون کشور باید این‌گونه مباحث و مناظره‌ها را سرمشق خود قرار دهند که می‌شود هم متضاد و متفاوت اندیشید و هم می‌شود این دیدگاه‌های متفاوت را در فضایی آرام و بدون تنش، محترمانه و با استدلال منطقی مطرح کرد.

چنین مباحثی است که هم به قضاوت منطقی مخاطب کمک می‌کند و هم محملی است برای تضارب آرا و هم مجالی برای رسانه‌های معاند فراهم نمی‌کند تا بر طبل نفاق بزنند و وجهه ایران را خدشه‌دار کنند.

عباس محمدنژاد - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
حیدر
-
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
۰
۰
احسنتم............................
كلهر
-
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
۰
۰
تاكی؟ بایدواقعیت هاازتریبون گفته شود. كشوری بااین تاریخ بااین دیرینه بامردم بایدروراست باشند.
احمد
-
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
۰
۰
اتفاقا خیلی جلسه خوبی برای مردم بود تا خادم را از خائن تشخیص دهند اگر نظر مردم را میخواهید اینست كه از دلشان بر میاید واگر میخواهد مردم را با این نوشتار گمراه كنید خود گمراهید نه مردم
نام شیر علی پاك نژاد
-
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
۰
۰
با سلام اقایان مسول بجای دعوا با هم فكری به حال این ملت بكنید كه نوش دارو بعد از مرگ سهراب فایده ای ندارد جانباز جنگ تحمیلی
حسین مدون
-
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
۰
۰
با سلام چندین سال است كه مردم به آرزوی مبارزه با مفسدان بزرگ در جامعه می باشند و در فرهنگ ما هم اسامی جدیدی در این مورد بوجود آمده است. كلمه آقازاده ها مفهوم خاصی پیدا كرده. ولی تاكنون كسی جرات مقابله با افراد با نفوذ را نداشت. مصلحت یك كشور اطمینان جامعه به بودن عدالت است نه سكوت و ترك از رو در رویی و به مشكل افتادن. با مسامحه تا اكنون این غده عمل نشده است. چند سال پیش یك نماینده مجلس با اصرار دانشجویان وجود پرونده های سوء استفاده های بزرگ را در مجلس اعلام كرد و نتیجه آن بود كه به زندان افتاد و بعد از سال و آزادی از زندان، بدون علت دوبار زندانی شد. بیش از سی سال است كه به مردم شاهد شریك جرم ها هستند كه صحبت از مصالحه و سكوت و غیره می شوند. هیچ سمی نتوانسته است تاكنون این حشرات فاسد را از جامعه كنار بزند. توجه بفرمایید كه چندین ماه از موضوع غصب زمین توسط برادر روسای دوگانه می گذرد و یك پرونده با مدارك مستند به پشت پرده رفته است ولی در مقابل سرو صدا برای آفتابه دزد ها هر روز برقرار است.
علی میری
-
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
۰
۰
احمدی نژاد و لاریجانی، نمایش زیبایی راه انداختند. واقعاً سرگرم كننده و هیجان انگیز بود.

نیازمندی ها