با وصل‌شدن به خط تلفن می‌توان وارد دنیایی شد که به آن دهکده جهانی می‌گویند. در اتاقت می‌نشینی و به صفحه مانیتورت نگاه می‌کنی. دنیایی از اطلاعات و امکانات پیش‌روی توست. می‌توانی از امکانات آن براحتی برای تبادل اطلاعات، تحقیق، فرستادن پیام و... کمک بگیری یا می‌توانی وقتت را صرف گپ‌های اینترنتی با غریبه و آشنا کنی. این امکانی است که زندگی در عصر فناوری به ما انسان‌ها می‌دهد.
کد خبر: ۵۳۶۳۳۳

 

امروزه فضای اینترنت مکان‌های بسیار متنوعی برای ارتباط با افراد مختلف فراهم آورده است. اینترنت تبدیل به یک تکنولوژی شگفت‌آور شده که شما می‌توانید با افراد بسیاری از مردم سراسر جهان که حتی ممکن است تا آخر عمرتان هرگز آنها را به طور حضوری ملاقات نکنید، ارتباط برقرار کنید. در زمینه تجارت، خدمات مختلف، تبلیغات و... این فضای مجازی یک انقلاب در زمینه ارتباطات ایجاد کرده است.

اما مانند هر ارتباط دیگری که ممکن است توام با مشکلاتی باشد، ارتباط مجازی از طریق ایمیل و چت‌کردن نیز ظرفیت بالایی برای بروز مشکلات مختلف دارد.

روزهای اول و شاید سال‌های اول این نوع دوستی‌ها بیشتر مورد توجه جوان‌تر‌ها و مجردها بود، اما کم‌کم جای خود را در میان متاهلین هم باز کرد. این‌که یک نفر بتواند در خانه‌اش بنشیند و بدون خطر دیده‌شدن توسط دیگران، با جنس مخالفی در ارتباط باشد و کمبود‌های عاطفی و تنهایی خود را پر کند، باعث شد تا برخی افراد به این نوع دوستی‌ها روی بیاورند.

گاهی چت‌کردن با افرادی صورت می‌گیرد که فرد او را می‌شناسد، همکار و همکلاسی و... که چون فرصت کنار هم بودن را به مقدار کافی ندارند، ساعت‌ها با هم چت می‌کنند.

از هر موضوعی حرف می‌زنند و به مرور احساس صمیمیت می‌کنند. اوایل حریم‌ها را نگه می‌دارند و فکر می‌کنند این یک دوستی معمولی و یک ارتباط ساده برای تنها نبودن یا صحبت در یک مورد خاص است، اما هر چه زمان می‌گذرد و ارتباط‌شان نزدیک‌تر می‌شود، دوستی معمولی جای خود را به دوست داشتن می‌دهد.

گاهی هم آشنایی به صورت تصادفی در فضای مجازی صورت می‌گیرد و هر کس می‌تواند خود را آن‌گونه که دوست دارد معرفی کند. زن یا مرد، زشت یا زیبا، هنرمند یا ثروتمند و... که اصولا در این نوع بعد از مدتی می‌خواهند عکسی از هم ببینند.

چه چت‌کردن با یک همکار جنس مخالف باشد چه با یک غریبه که بعد می‌فهمیم جنس مخالف است، در هر صورت می‌تواند آسیب جدی به زندگی خانوادگی بزند.

فردی که در چت بخواهد اوقاتش را پر کند، دیگر وقتی برای خانواده خود باقی نمی‌گذارد. اگر هم فقط زمان خاصی را به این کار اختصاص دهد، مابقی وقتش به فکر‌کردن در خصوص آن خواهد گذشت. اصول اخلاقی که در دنیای واقعی جریان دارد، در دنیای مجازی هم باید باشد.

اگر ما همکارمان را خانم یا آقا صدا می‌زنیم و حریم‌ها را حفظ می‌کنیم لزومی ندارد که وقتی در اینترنت با او صحبت می‌کنیم، او را به اسم کوچک صدا کنیم یا الفاظی به کار ببریم که نشان دهنده صمیمیت باشد.

یک نشانه خوب برای آن‌که بدانیم مرزهای تعریف شده در زندگی زناشویی‌مان را شکسته‌ایم یا نه، این است که ببینیم اگر تمام حرف‌هایی که در چت بین ما و او رد و بدل شده را پرینت بگیریم و به همسرمان بدهیم که بخواند، آیا ناراحت می‌شود؟ یا اگر همسرمان با جنس مخالفی چنین مکالماتی داشته باشد، آیا ما ناراحت می‌شویم؟ اگر جواب مثبت است بهتر است خودمان را گول نزنیم و بدانیم در اتاق مجاور همسرمان، در حریمی که فرزندانمان نفس می‌کشند و بازی می‌کنند و در چاردیواری خانه‌مان، پشت همین مانیتوری که نشسته‌ایم، به شریک زندگی‌مان خیانت کرده‌ایم.

خیلی از ارتباط‌های نامشروع جنسی هم آغازی اینچنینی داشته‌اند. ارتباط زن و مرد نامحرم، ارتباط پنبه و آتش است، حتی اگر از کیلومتر‌ها فاصله باشد. مراقب باشید که دود آتش به چشمانتان نرود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها