معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قطعه 2 و 3 این آزادراه تهران-شمال را از 19 سال پیش شروع شده است، بنابراین کم‌کاری متوجه ما نیست، گفت: قطعه 4 این آزادراه تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۵۳۴۹۳۷
افتتاح قطعه 4 آزادراه تهران-شمال تا دهه فجر

"احمد صادقی" در نشستی خبری با بیان اینکه 200 هزار کیلومتر انواع شبکه ریلی ،  آزادراهی در دست ساخت داریم، گفت: بودجه عمومی دولت کفاف این حجم از کار را نمی دهد و در قانون بودجه 90 و 91 ظرفیت های زیادی در این خصوص دیده شده است.

وی تصریح کرد: فروش اوراق مشارکت به عنوان  منبع اصلی تامین بودجه در نظر گرفته شده که سال گذشته 4 هزار میلیارد تومان مجوز صدور اوراق مشارکت دریافت کردیم که 1500 میلیارد تومان آن در معرض فروش قرار گرفت.

وی افزود: با فروش سهام شرکت های دولتی 700 میلیارد تومان اعتبار به دست آوردیم و همچنین از طریق فاینانس و دیگر روش‌ها هم اعتبار لازم را بدست می آوریم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: از ابتدای سال تاکنون 800 کیلومتر از انواع آزادراه ، بزرگراه افتتاح شد که آزادراه شمالی مشهد به طول 72 کیلومتر با اعتبار 85 میلیارد تومان آخرین پروژه ای بود که افتتاح شد.

صادقی در خصوص راه آهن کرمانشاه - ملایر اظهار داشت: این راه آهن در ردیف پروژه های مهر ماندگار قرار گرفت و اعتبار ویژه ای به آن اختصاص یافت، همچنین راه آهن کرمانشاه - خسروی هم از محل سهام شرکت دولتی به مبلغ 375 میلیارد تومان تامین شد، ضمن آنکه 375 میلیارد تومان دیگر هم از محل اوراق مشارکت برای آن تامین می شود.

وی با اشاره به پیشرفت 75 درصد راه آهن غرب کشور، افزود: 65 درصد از مسیر آماده ریل گذاری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص آزاد راه تهران - شمال گفت: ساخت قطعه دو و سه این آزادراه  را از 19 سال پیش شروع شده است، بنابراین کم کاری متوجه ما نیست اما قطعه 4 این آزادراه راه به طول 16 کیلومت در دو لایه آسفالت شده و سیستم روشنایی آن هم نصب شده است.

وی با بیان اینکه تا دهه فجر این قطعه به بهره برداری می رسد گفت: منطقه یک این آزاده راه هم پیشرفت فیزیکی دارد و با توافق طرف چینی تا پایان سال 92 مورد بهره برداری قرار می گیرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها