دبیر نهاد کتابخانه عمومی سرانه مطالعه در سال جاری را 75 دقیقه و 34 ثانیه بیان عنوان کرد که از این میزان 15 دقیقه مربوط به مطالعه کتاب‌ است.
کد خبر: ۵۳۲۵۵۸

به گزارش ایسنا، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان برخی دستاوردهای نهاد کتابخانه‌ها عنوان کرد: آن چیزی را که می‌توان به عنوان دستاورد مطرح کرد، خود سرانه مطالعه است. در سال 87 که اولین سنجش ملی در دوره جدید صورت گرفت، حدود 2000 نفر در سطح کشور در این سنجش حضور داشتند که نتایج آن را اعلام کردیم و نشان داد که مجموعه مطالعه در کشور حدود 70 دقیقه است. در حالی‌ که باور جمعی در کشور به گونه‌ای بود که سرانه مطالعه را در کشور دو دقیقه می‌دانستند و از این جهت ما با بعضی از نخبگان فرهنگی که این انتقادها را داشتند، دچار درگیری شدیم؛ چراکه آ‌نها مطرح می‌کردند مردم ما اهل مطالعه و کتاب ‌خواندن نیستند و این سرانه تنها دو دقیقه است.

او افزود: آنها همچنین این موضوع را مطرح می‌کردند که شما قرآن و ادعیه را هم جزو سرانه مطالعه در نظر می‌گیرید که البته ما در سال‌های بعد قرآن و ادعیه را تفکیک کردیم.

واعظی در ادامه با اشاره به نظرسنجی‌های بعد از سال 87 اظهار کرد: در سال 87 ما چهار نظرسنجی انجام دادیم که یکی از آنها ملی و سه تای دیگر استانی بودند که نظرسنجی صورت‌گرفته در سطح ملی نتایجش با ضریب خطای 2 درصد ارائه شد و نتایج سه نظرسنجی در سال 87‌، 88 و 89 در همه کتابخانه‌های عمومی کشور موجود است.

واعظی همچنین گفت: بیشترین میزان مطالعه در بین استان‌ها مربوط به استان تهران است با 93 دقیقه و 54 ثانیه و پایین‌ترین آن برای استان چهارمحال و بختیاری با 48 دقیقه و 59 ثانیه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها