معاون اقتصادی دادستان کل کشور گفت: هنوز پس از چند بار مکاتبه دادستان کل کشور با رئیس‌جمهور مبنی بر ارسال فهرست اسامی بدهکاران بانکی، هنوز فهرستی به‌دست ما نرسیده است.
کد خبر: ۵۳۱۸۲۰

به گزارش واحد مرکزی خبر، پیمان نوری در برنامه تلویزیونی نگاه یک که به بررسی موضوع بدهکاران بانکی اختصاص داشت، افزود: بلافاصله پس از طرح موضوع بدهکاران بانکی، دادستان کل کشور مکاتبه‌ای با رئیس‌جمهور داشت و از وی خواست که فهرست اسامی 300 نفر بدهکار عمده بانکی را به قوه قضاییه اعلام کند و ما همچنان منتظر این فهرست هستیم.

نوری اضافه کرد: اسامی قبلی هم که تاکنون به آن استناد یا اشاره می‌شود، هیچ کدام قابل استناد نیستند و با یکدیگر مطابقت ندارند تا بتوان حرکتی را براساس آنها آغاز کرد.

معاون اقتصادی دادستان کل کشور افزود: اما دادستانی پس از چند بار مکاتبه با بانک مرکزی موفق شد اطلاعاتی را درمقطع زمانی آذر 91 درخصوص مطالبات غیرجاری نظام بانکی شامل مطالبات سررسید گذشته، معوق و مشکوک‌الوصول دریافت کند که پس از پیگیری‌های مستمر در تاریخ هفدهم ماه گذشته از حدود 45 بدهکار عمده غیرجاری بانکی دعوت شد و در نهایت حدود 35 نفر از بدهکاران در دادستانی کل کشور حاضر شدند و نظرات آنها بررسی شد. معاون اقتصادی دادستان کل کشور افزود: از سه ماخذ از جمله بانک مرکزی، بانک‌ها و بدهکاران اطلاعاتی را در اختیار داریم، اما بنا به علل مختلف، اطلاعات این سه منبع همدیگر را تائید نمی‌کند و آمار متناقضی در این زمینه وجود دارد.

عزت‌الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم در این برنامه گفت: در مجلس شورای اسلامی، قانونی به تصویب رسید که براساس آن بانک‌ها می‌توانند معوقاتشان را از همه دارایی‌های بدهکار طلب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها