سخنگوی مرکز مبادلات ارزی از رفع ابهام دستورالعمل اجرایی انتقال ارز صادراتی به واردکنندگان با تعامل بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۵۲۹۳۹۹

صمد کریمی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: از این پس صادرکنندگان برای واردات کالا از محل درآمدهای ارزی خود با مراجعه به سازمان توسعه تجارت اقدام به ثبت سفارش کنند.

وی افزود: صادرکنندگان پس از ثبت سفارش، وجه ارزی حساب‌های خارجی خود را می‌توانند به فروشندگان خارجی پرداخت و کالاهای خود را وارد کنند.کریمی با اشاره به انتقال ارز صادرکنندگان به واردکنندگان دیگر هم گفت: صادرکنندگان می‌توانند با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، اظهارنامه صادراتی خود را به وارد کننده مورد نظر انتقال دهند.وی با بیان این که ثبت سفارش‌ها برای ورود کالا با استفاده از ارز حاصل از صادرات براساس مقررات بدون انتقال ارز انجام می‌شود، افزود: دیگر به مراجعه صادرکنندگان به بانک‌های عامل نیازی نیست.

کریمی گفت: براساس مصوبه‌های کمیته ویژه ارزی وزرا و رفع برخی از ابهام​ها، معافیت 100 درصدی مالیاتی صادرکنندگان هم محقق می‌شود. براساس این گزارش در بیش از یکصد روز از فعالیت مرکز مبادلات ارزی، تامین ارز برای واحدهای تولیدی از 13 هزار فقره گذشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها