سامان‌دهی قوری‌قلعه با رفع مشکل فاضلاب

مدیرعامل شرکت توسعه‌ی گردشگری استان کرمانشاه گفت: در راستای سامان‌دهی غار قوری‌قلعه، ضوابط ساخت‌وساز و حریم آن مشخص و مشکل تصفیه‌خانه‌ی فاضلاب نیز برطرف می‌شود.
کد خبر: ۵۱۹۵۱۰

"وحید شامبیاتی" گفت: برای غار قوری‌قلعه مشاوری انتخاب شده تا در کنار تهیه‌ی طرح سامان‌دهی غار، حریم و ضوابط ساخت‌وساز آن نیز مشخص شود. در این زمینه، پارکینگ غار باید سامان‌دهی و دکه‌های غیرمجازی که در اطراف آن ایجاد شده‌اند، برداشته شوند.

او با اشاره به این‌که یکی از معضلات این غار دفع آب فاضلاب است، ادامه داد: در نزدیکی قوری‌قلعه، چند سرویس بهداشتی بود که دفع آب فاضلاب آن‌ها مشکلات زیست‌محیطی ایجاد کرده بود. به همین دلیل، قراردادی بسته شده و عملیات اجرایی برای رفع این مشکل و ایجاد سیستم تصفیه‌خانه‌ی فاضلاب آغاز شده است.

شامبیاتی همچنین گفت: یکی دیگر از پروژه‌ها، تهیه‌ی طرح جامع سامان‌دهی پارک جنگلی بیستون است. برای این پارک که در محور گردشگری استان و در محدوده‌ی اثر جهانی کتیبه‌ی بیستون قرار دارد، مطابق ضوابط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان منابع طبیعی استان، سرمایه‌گذاری‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که این منطقه به مجموعه‌های خدماتی، ورزشی و اقامتی نیاز دارد، بیان کرد: یکسری اقدامات زیرساختی اولیه مانند برق‌رسانی، ایجاد جاده‌ی دسترسی و سکوهای نشیمن برای منطقه انجام می‌شود؛ ولی از آنجا که ساخت‌وساز تقریبا ممنوع است، احتمالا باید از ساختمان‌های پیش‌ساخته استفاده کرد. با این حال، طرح کلان گردشگری این پارک جنگلی پس از تهیه‌ی طرح جامع و تصویب در کارگروه، اجرایی می‌شود.

به گفته‌ی او، طرح جامع طبق زما‌ن‌بندی احتمالا تا دوماه آینده به پایان می‌رسد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها