نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین تعطیلات طولانی مدت یا دایمی همچون آنچه اکنون در اصفهان اجرایی شده، بالاتر از صلاحیت های قانونی استانداریها می باشد و وجاهت حقوقی ندارد.‌
کد خبر: ۵۱۳۹۷۵

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، حمیدرضا فولادگر امروز چهارشنبه در حاشبه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در برخی محافل مطرح شده بود که با نمایندگان استان صحبت‌هایی شده و آنان از تصمیم قبلی خویش مبنی بر تذکر به وزیر کشور در خصوص تعطیلی پنجشنبه های اصفهان تغییر نظر داده اند. این در حالی است که نه تنها هیچ یک از نمایندگان امضای خویش را پس نگرفته اند، بلکه یکی دیگر از نمایندگان استان اصفهان نیز این نامه تذکر را امضا کرده تا تعداد امضا کنندگان آن به 19 نفر برسد.

وی تأکید کرد: پیگیری برای توضیح وزیر کشور در خصوص تصمیمی که برای تعطیلی پنجشنبه ها در استان اصفهان صورت گرفته به صورت جدی ادامه دارد و معاون پارلمانی وی نیز گفت وگوهایی در این خصوص با نمایندگان استان داشته است.

نماینده مردم اصفهان افزود: در صحبت های برخی مدیران استان مطرح شده بود که از کارمندان نیز نظرخواهی کرده ایم، اکثر آنان به ویژه اکثریت قریب به اتفاق بانوان با تعطیلی پنجشنبه ها موافق بودند، این در صورتی است که در خصوص چنین تصمیمی باید از مردم استان نظرخواهی شود.

فولادگر تصریح کرد: سوال اینجا است که آیا یک ذهن واقع بین برای پاسخگویی به این سوال که کارمندان در پاسخ به امکان بهره مند شدن از یک روز مرخصی همراه با حقوق در هفته چه جوابی می دهند آیا نیازی به نظر سنجی دارد تا پاسخ آنان را پیش بینی کند؟ این سوال باید از مردمی پرسیده می شد که در مراجعه به ادارات با جمله فلانی مرخصی رفته هفته دیگر مراجعه کنید، مواجه می شوند.

وی اضافه کرد: این تصمیم از نظر قانونی نیز ابهام دارد و اخذ آن به صورت که انجام شده یعنی تعطیلی دایمی روزهای پنج شنبه بالاتر از صلاحیت های قانونی استانداری ها می باشد.

نماینده مردم اصفهان با بیان توضیحات بیشتر در این خصوص افزود: تبصره سه ماده 87 قانون خدمات کشوری صراحتا ذکر کرده که دستگاه های اداری در سطح استان ها باید شش روز در هفته به فعالیت بپردازند، در همان قانون آمده که در صورت بروز شرایط خاص آب و هوایی تشخیص تعطیلی آن هم به صورت موردی نه طولانی مدت بر عهده رده کشوری سازمان های محیط زیست و هواشناسی می باشد و دستگاه های استانی چنین صلاحیتی ندارند.

رییس کمیسیون اصل 44 و حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: این تصمیم با ماده 26 قانون بهبود فضای کسب و کار در تناقض آشکار قرار دارد و فرهنگ تعطیلی طلبی منتج از آن در تضاد آشکار با روحیه کار مضاعف، همت مضاعف و جهاد اقتصادی که اکنون نیاز اصلی کشور برای گریز از شرایط سخت پیش رو است، قرار دارد.

فولادگر با اشاره به لزوم بررسی راهکارهای اساسی تر، تصریح کرد: باید به سوی خروج خودروهای فرسوده از از ناوگان حمل و نقل شهری و مقابله اساسی با مشکلات زیست محیطی برویم، چنین راهکارهای مسکن مانندی نه تنها پاسخگوی مشکلات نیستند، بلکه کرختی که ایجاد می کنند از پیگیری درمان ریشه ای درد نیز جلوگیری به عمل می آورد.

نماینده مردم اصفهان در پایان افزود: بحث خلوت شدن ترافیک آخر هفته ها در حالی به عنوان دستاورد این طرح مطرح شد که چهار میلیون نفر ساکنین استان شاهد بوده اند طی دو هفته ای که از اجرای این طرح می گذرد، در تاریخ های مدنظر خیابان ها شلوغ تر نیز شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها