برپایی جشنواره اقوام ایرانی در البرز

مدیر فرهنگی شهرداری کرج از برگزاری نخستین جشنواره سراسری آئینی و سنتی اقوام ایرانی دراستان البرز خبر داد.
کد خبر: ۵۰۶۹۰۷

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، بهروز ورمحمدی با اعلام این خبر و با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی در این زمینه اظهار داشت: بیان اصالت و استحکام خاص قومی و ارائه معیارهایی برای نظارت مداوم در پیشرفت توسعه فرهنگی، هنری و جهانگردی و نگهداشتن آن در مسیری معین از اهداف برگزاری این جشنواره است.
 
وی ضمن اشاره به قابلیت استان البرز برای برگزاری نخستین جشنواره سراسری آئینی و سنتی اقوام ایرانی گفت: تمرکز اقوام گوناگون فرهنگی از جای جای ایران و سکونت آنان در نقاط مختلف و متمرکز این کلانشهر رسیدن به اهداف این جشنواره را نزدیکتر می کند.
 
این مسئول افزود: تمرکز فرهنگی و قومی خاص در نقاط مختلف این شهر شناخت خرده فرهنگها و فرهنگهای متفاوت ایرانی را آسانتر می کند.
 
وی در بیان چرایی اهمیت برگزاری چنین جشنواره ای در این مقطع اذعان داشت: حفظ آداب و رسوم گذشته و انتقال دستاوردهای آن به نسلهای بعدی جز در سایه توجه به تاریخ و فرهنگ اقوام امکانپذیر نیست.

مدیر فرهنگی شهرداری کرج  با بیان اینکه بیشتر سنن ایرانی آمیخته با سنن دینی است، افزود: چنانچه بتوانیم بخشی از این سنتها را احیا کنیم برخی از ناهنجاریهای امروز ازبین خواهد رفت.
 
ورمحمدی گفت: زنده کردن آداب و رسوم و سنتهای قدیمی سبب گرمتر شدن کانون خانواده ها و کاهش ناهنجاریهای اجتماعی است.
 
این مسئول از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره را تعیین سیاست ها و اهداف کلی توسعه فرهنگی، هنری و گردشگری استان، ادغام مسائل و موضوعات فرهنگی ،هنری و گردشگری با سیاست های توسعه کلان و الگوهای کشور یا استان و ایجاد پیوندهای نزدیک میان آنها و دیگر بخش های اقتصادی، فراهم کردن شالوده ای منطقی برای تصمیم گیری بخش های دولتی و خصوصی درباره توسعه فرهنگی، هنری و گردشگری استان و در نهایت ایجاد چارچوبی برای هماهنگی موثر فعالیتها سرمایه گذاری بخشهای عمومی و خصوصی در توسعه فرهنگی ، هنری و گردشگری و ترویح فرهنگ قومی و منطقه ای دانست.

 
وی مخاطبان برگزاری این جشنواره را تمامی دست اندر کاران و علاقه مندان به رشد و توسعه استان بالاخص در بخش گردشگری عنوان و اظهار داشت: طبق گروه بندی های انجام شده، مسئولین و مقامات ملی و منطقه ای، کشورهای همسایه بویژه کشورهای فارسی زبان، سفرای کشورهای صنعتی و گردشگری جهان، محققان، کارشناسان و صاحب نظران، سرمایه گذاران این بخش، رسانه های ملی و منطقه ای به همراه تمامی اقوام استان و کشور در این جشنواره حضور خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها