مهمانپرست: اهانت‌های اخیر، سازماندهی شده و در راستای اسلام‌ستیزی است

ایران اهانت مجله فرانسوی به ساحت پیامبر اسلام (ص) را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، چاپ کاریکاتور اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) را از سوی نشریه فرانسوی محکوم کرد و گفت: سکوت هماهنگ و مستمر کشورهای غربی نسبت به این اقدامات منزجرکننده در راستای اسلام‌ستیزی است.
کد خبر: ۵۰۳۷۶۷

به گزارش ایرنا، رامین مهمانپرست، اقدام این نشریه فرانسوی را که پس از فیلم موهن آمریکایی انجام شده است، توطئه‌ای سازمان‌یافته دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران توهین به مقدسات اسلامی را قویا محکوم کرده و با احساسات جریحه دار شده امت اسلامی ابراز همدردی می‌نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که شواهد و قرائن، نشان از ارادی بودن اینگونه اقدامات توهین‌آمیز از سوی محافل صهیونیستی در مقابله با موج بیداری اسلامی می‌دهد، افزود: روشن است دست زدن به اقدامات تحریک‌آمیز و موهن باعث جریحه‌دار شدن احساسات پاک میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان شده و آنان هیچگاه چنین اهانت‌هایی را بر نخواهند تافت.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: بدیهی است اصل آزادی بیان و عقیده هیچ‌گاه نباید مستمسکی برای توهین به اعتقادات و باورهای مذهبی دیگر ملل جهان قرار گرفته و این خود در تضاد با آزادی‌های مصرح در منشور ملل متحد قرار دارد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود دولت فرانسه ضمن درک احساسات مذهبی مسلمانان در جهت محکومیت موارد توهین‌آمیز اقدامات لازم را بعمل آورد.

واکنش نمازگزاران تهرانی

دیروز هم جمعی از نمازگزاران تهرانی پس از برگزاری نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی اعتراض‌آمیز، انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز نسبت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) در مجله شارلی هیدروی فرانسه را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، راهپیمایان در بیانیه‌ای، توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام را توطئه‌ای آمریکایی ـ صهیونیستی دانسته و از مسلمانان فرانسوی خواستند دست‌اندرکاران تولید و انتشار کاریکاتورهای موهن را به اشد مجازات برسانند.

در این بیانیه آمده است: در صورتی که یک‌بار دیگر چنین بی‌حرمتی به مقدسات مسلمانان صورت گیرد این کشورهای حامی این بی‌حرمتی‌ها باید منتظر جوخه اعدام انقلابی باشند.

تجمع مقابل سفارت فرانسه در تهران

پنجشنبه نیز جمعی از مردم تهران با تجمع مقابل سفارت فرانسه، هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر (ص) را محکوم کردند.

تجمع‌کنندگان همچنین در اعتراض به ساخت فیلم اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر اسلام (ص) پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند. نماینده دانشجویان حاضر در این تجمع اعتراض‌آمیز نیز طی سخنانی در جمع تجمع‌کنندگان با بیان این‌که کفار در اوج ذلت اقدام به توهین به پیامبر اسلام (ص)کردند، گفت: مسلمانان جهان بیدار هستند و توهین به پیامبرشان را برنمی‌تابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها