اشاره: این مقاله از روزنامه گاردین مورخ 17 سپتامبر 2004 انتخاب و ترجمه شده و نویسنده آن آقای آلان تراویس می باشد.
کد خبر: ۴۹۲۹۳
بیش از 5 هزار نفر در ارتباط با جرایمی که به نحوی با مصرف مشروبات الکلی در ارتباط می باشند در یک اقدام سراسری از سوی پلیس انگلیس دستگیر شدند.
وزیر کشور انگلستان آقای دیوید بلانکت انتظار دارد از نتایج این اقدام که در طول 2 ماه صورت گرفت برای تغییر و اصلاح مقرراتی استفاده کند، که سبب می شود به عنوان عذر دستاویز مجرمان شود که در اثر مستی دست به رفتار ضد اجتماعی می زنند.
از گزارش کامل نتایج این اقدام چنین به دست می آید که 4 هزار مورد از موارد فوق الذکر مربوط به جرایم خیابانی است که از سوی مصرف کنندگان الکل و شراب اتفاق افتاده است.
این جرایم شامل هراس آفرینی و اذیت و آزار مداوم و اختلال در نظم اجتماعی می شود. آمار وزارت کشور همچنین گویای 9هزار و 500 مورد خلافهای کوچک و بزرگ دیگر است که در اثر صرف مشروبات الکلی از کودکان و بزرگسالان در مجامعه عمومی سر زده است.
بعقیده دولت انگلستان ، نتایج اقدام سراسری پلیس در تابستان امسال بویژه روزهای تعطیلات آخر هفته نشاندهنده عمق مسائلی است که براثر صرف مشروبات الکلی در خیابان های انگلستان به وسیله نوجوانان زیر 18 سال به وجود می آید.
اقدام سراسری پلیس از یکهزار و 500 مورد تخلف بارها، میخانه ها و مشروب فروشی ها در فروش مشروبات الکلی به نوجوانان زیر 18سال پرده برداشت.
همچنین روشن شد که در %51 میخانه ها و یک سوم مشروب فروشی هایی که مورد بازدید قرار گرفت ،امکان فروش مشروبات الکلی به نوجوانان زیر هیجده سال وجود دارد. این شرایط ممکن است در نگرش های قضایی تغییراتی به وجود آورد.
در حال حاضر تمسک به مستی و عوارض ناشی از صرف مشروبات الکلی وسیله ای برای کسب کاهش مجازات جرایم و رفتار ضد اجتماعی شده است. در اقدام سراسری علیه مجرمان الکلی بیش از 90 مرکز از 250 مرکز پلیس انگلیس در سراسر انگلیس و ولز مشارکت داشتند.
در این اقدام مجرمانی که در خیابان ها بر اثر مستی دست به قانون شکنی زده بودند، مجازات و جریمه شدند. این اقدام سراسری تاثیر مثبتی در جهت حمایت از پلیس و سیستم قضایی کشور در پی داشته است.
اقدام موفقیت آمیز پلیس در تابستان سال جاری در مقابل جرایم ناشی از صرف الکل بدان معنی است که پلیس از این پس دست به جریمه نقدی فروشندگانی خواهدزد که مشروبات الکلی را به جوانان زیر 18 سال می فروشند.

دفتر صدا و سیما لندن
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها