مصرف میوه و سبزی در کشور 40 درصد پایین تر از حد استاندارد است
عضو انجمن تغذیه ایران گفت: مصرف انواع میوه ها و سبزیجات در میان ایرانی ها 30تا 40 درصد پایین تر از میزان استاندارد تغذیه سالم است.
کد خبر: ۴۷۵۴۹
لیلا عیوض زاده افزود: مصرف مواد غذایی کم نمک و اضافه نکردن نمک به رژیم غذایی یکی از اصول بسیار مهم در تغذیه مناسب است.
وی اظهار داشت : اگر در رژیم غذایی روزانه , به مقدار زیادی از نمک استفاده کنیم , رسوب کلسیم در استخوان ها دچار مشکل می شود.
این کارشناس و پژوهشگر مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: اگر عمل رسوب کلسیم در استخوان ها بخوبی انجام نشود موجب می شود که استخوان ها در معرض شدید پوکی استخوان قرار گیرد.
عضو انجمن تغذیه ایران با بیان این که باید از مصرف غذاهای چرب , شیرین و شور به مقدار زیاد پرهیز کرده و آنها را در حد متعادل مصرف کرد, گفت : متاسفانه به استفاده مردم جامعه از گروههای مختلف غذایی که باید به صورت روزانه مصرف شوند, اهمیت چندانی داده نمی شود که این شیوه نادرست تغذیه می تواند در آینده مشکلات جسمی را به وجود آورد.