رییس جمهور در دیدار وزیر پاکستانی:

روابط تهران-اسلام آباد مبتنی برعلائق دو ملت است

رییس جمهوری اسلامی ایران مناسبات تهران – اسلام آباد را عمیق، فرهنگی و مبتنی بر علائق قلبی دو ملت برشمرد و بر لزوم تلاش مسئولین دو کشور برای تقویت روابط همه جانبه در زمینه های گوناگون و تبادل تجربیات در راستای تامین نیازهای متقابل تاکید کرد.
کد خبر: ۴۷۴۹۶۳

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار فردوس عاشق اعوان، وزیر مقررات و خدمات ملی پاکستان با بیان اینکه روابط ایران و پاکستان در سطوح گوناگون به سرعت در حال پیشرفت است و هیچ مانع و محدودیتی برای گسترش همکاری ها میان دو کشور وجود ندارد، اظهار داشت: زمینه های گسترده همکاری در عرصه های فرهنگی و بهداشت و درمان بخصوص در زمینه بهداشت و سلامت زنان و دختران که پایه سلامت اجتماع هستند، میان دو کشور وجود دارد که باید برای تعمیق و گسترش همکاری ها در این زمینه ها گام هایی موثر از سوی مسئولان هر دو کشور برداشته شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم انجام کارها در جهت جلب رضای الهی ها گفت: مطمئناً آینده متعلق به ما و ملت های ما خواهد بود و اگر در انجام کارها به خدا توکل داشته باشیم هر اتفاق و حادثه ای موجب تقویت روابط میان دو کشور خواهد شد.

 احمدی نژاد خاطرنشان کرد: ملت پاکستان ملتی قوی، ریشه دار و مستحکم است که به فضل الهی و با توکل بر خدا در برابر همه مشکلات ایستادگی خواهد کرد.

رییس جمهور همچنین اظهار داشت: اقبال لاهوری از آن دسته شخصیت های فرهنگی است که وجود و آثار او نشاندهنده روح، فرهنگ و هنر مشترک میان ایران و پاکستان به شمار می آید.

فردوس عاشق اعوان، وزیر مقررات و خدمات ملی پاکستان نیز در این دیدار، با اشاره به انگیزه های بالایی که برای گسترش همکاری ها میان دو کشور وجود دارد، اظهار امیدواری کرد تا با استفاده از ظرفیت های موجود، روابط ایران و پاکستان به الگویی برای سایر کشورها مبدل شود.

وی با بیان اینکه دولت و ملت پاکستان همواره به دنبال ارتقاء روابط با جمهوری اسلامی ایران هستند، چرا که ایران نه تنها به دنبال احقاق حقوق ملت خود بلکه به دنبال اعاده حقوق همه ملت های مسلمان است، گفت: نشست سه جانبه موفق پاکستان، پیام روشنی برای کسانی بود که همواره به دنبال ایجاد جدایی و اختلاف میان کشورهای منطقه به خصوص ایران، پاکستان و افغانستان هستند.

وزیر مقررات و خدمات ملی پاکستان همچنین با تاکید بر اینکه علی رغم فشارها و محدودیت های فراوان برای دو کشور، با مشارکت و همدلی می توان بر بسیاری از مشکلات غلبه کرد، خواستار گسترش روابط همه جانبه کشورش با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه همکاری های بهداشتی و درمانی و استفاده از تجربیات ایران در این زمینه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها