در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
براساس این گزارش، در یکی از این شیوهها اخیراً وبسایتی با نام دامنه www.irancellvitrin.com اقدام به ارسال پیامک از شماره 20008024 به شماره تلفنهای اپراتورهای همراه اول و ایرانسل کرده و با اعلام برنده شدن جوایز ویترین ایرانسل، افراد مذکور را جهت دریافت جایزه به سمت سایت فوقالذکر هدایت میکرد. در این شیوه، صفحات ویترین ایرانسل و ارسال مرسولههای پستی سایت شرکت پست، کپی و در صفحه دیگری، صفحه پرداخت اینترنتی بانک ملی ایران شبیهسازی شده و از این طریق، اطلاعات کارتهای شتابی متقاضیان دریافت جایزه ویترین ایرانسل دریافت و ذخیره شده و حساب آنها مورد سوءاستفاده قرار میگرفت.
لازم به ذکر است تراکنشهای مالی به جهت موارد امنیتی از طریق پروتکل https انجام میشود، بدین صورت که ابتدای آدرس اینترنتی به جای http، https قرار دارد و در صفحه مورد استفاده نباید هیچگونه پیام خطا، هشدار و خطر در مورد گواهینامه دیجیتالی وجود داشته باشد. براساس این اطلاعیه بانک ملی در حال پیگیری موضوع مذکور از طریق مراجع ذیربط است. در دومین شیوه نیز افراد شیاد و کلاهبردار با تلفن همراه مردم تماس گرفته و ضمن معرفی کذب خود از دفتر مسوولان کشوری و اعلام اینکه مبالغی تحت عنوان هدیه به شما اختصاص داده شده است، از مردم میخواهند برای واریز مبلغ هدیه به خودپرداز مراجعه کرده، رمز دوم کارت خود را با شماره تلفن همراهشان یکسان و شماره کارت و کد cvv
2 را نیز به آنها اعلام کنند تا وجه به حساب آنها واریز شود و سپس با استفاده از اطلاعات به دست آمده، بلافاصله عملیات برداشت از حساب شهروندان صورت میگیرد.در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور مطرح شد